Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Overvurderte forsterkeremerker?


Anbefalte innlegg

Følte vi trengte en slik en og når vi har det for nesten alt annet.

Marshall har f.eks gjort mye dumt i det siste, bør de fremdeles ha status som rockeamp nr. 1 i verden?

Evt. hvilke andre forsterkermerker kan anbefales som motstykker til de kjente merkene?

Diskuter i vei! :)

Endret av mr.dylan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MG serien til Marshall.. Hører mye skryt fra uvitende metalheads med Boss Metal Zone pedal, men jeg vet at MG er noe skvip. Ikke vits å si noe annet på det. Samme med AD serien til Vox. De som setter pris på ren og kvalitetsfylt lyd kjøper noe annet. Men VELDIG MYE annet av både Marshall og Vox er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange forsterkere som jeg overhodet ikke skjønner at folk vil ha, men lyd er heldigvis veldig subjektivt så jeg tør nesten ikke si noe.

Meeen det må jeg jo. Og jeg synest Marshall har tapt seg i det siste. Kjipere og kjipere byggekvalitet, superdølt design og kabinettene er ikke noe å skryte av de heller. Selv var jeg ute etter "marshall-ish" EL34-rockelyd, og kjøpte meg en Orange Rocker 30 topp m/kabinett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig synes omtrent alt av marshall er overvurdert. Har prøvd både jcm 800, 900, 2000, mg, avt osv. Har lyst å prøve JVM ampene. har hørt mye bra om de. Den eneste marshallen jeg faktisk liker litt må være jcm 900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig synes omtrent alt av marshall er overvurdert. Har prøvd både jcm 800, 900, 2000, mg, avt osv. Har lyst å prøve JVM ampene. har hørt mye bra om de. Den eneste marshallen jeg faktisk liker litt må være jcm 900.

Hmm, rart. Du liker JCM 900`ern over 800`ern? De fleste, inkludert meg selv, mener det stikk motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig synes omtrent alt av marshall er overvurdert. Har prøvd både jcm 800, 900, 2000, mg, avt osv. Har lyst å prøve JVM ampene. har hørt mye bra om de. Den eneste marshallen jeg faktisk liker litt må være jcm 900.

Hmm, rart. Du liker JCM 900`ern over 800`ern? De fleste, inkludert meg selv, mener det stikk motsatte.

De gangene jeg har prøvd jcm 800 har jeg hatt ganske store forventninger siden den ampen blir skrytt opp i skyene av veldig mange. Har bare blitt utrolig skuffet hver gang. Den har sikkert sine kvaliteter som gjør at mange liker den veldig godt, men for meg gjorde den ingenting. Synes jcm 900 gruser den på alle områder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marshall er Marshall hvis vi snakker om de påkostede modellene. De fleste mener vel at det har vært dårlig stelt med toppmodeller etter JCM800. Unntakene er vel DSL'ene og JVM. Har blitt advart i.f.h.t JCM900 og TSL av mange Marshall kjennere. Men ---- hvor lang tid bruker dere på å teste en amp før dere kommer med bastante konklusjoner. Tror det er lurt å høre med noen som har brukt en amp over tid å lært seg den å kjenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig synes omtrent alt av marshall er overvurdert. Har prøvd både jcm 800, 900, 2000, mg, avt osv. Har lyst å prøve JVM ampene. har hørt mye bra om de. Den eneste marshallen jeg faktisk liker litt må være jcm 900.

Hmm, rart. Du liker JCM 900`ern over 800`ern? De fleste, inkludert meg selv, mener det stikk motsatte.

Kommer vel ann på ampen, Jeg har en JCM900 en 2100 MK III, og det var en viderebygging av JCM800 serien fra 90 til 92, og den er jeg utrolig fornøyd med, kommer aldri til å kvitte meg med den. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri blitt venner med Marshall. Den som jeg kanskje nesten har likt litt er MK2, siden den har nesten OK clean-lyd. Kabinettene er jeg heller ikke noen fan av. Synes også at Line6 har fått way too much attention.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det har en amp to sider.

- Hvordan låter den alene?

- Hvordan låter den i bandsammenheng?

Mange amper låter utrolig bra alene i et rom, men når man setter noen av dem på en scene kutter de bare ikke igjennom i lydbildet, og gitaren blir bare fyllmasse som ligger og flyter blant det andre.

Mange amper låter også helt greit, eller noen ganger dårlig alene i et rom, men når man setter noen av dem på en scene så får du virkelig frem gitaren blant de andre instrumentene og dermed også et bedre og fullere lydbilde.

For meg kan en amp låte så bra den bare vil, men hvis den ikke kutter gjennom i bandsammenheng er det bare å kvitte seg med den.

Dermed bør man teste en amp alene først, og så med fullt band. DA vil man få den fulle sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.