Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

el 34 vs 6l6


Anbefalte innlegg

Hadde en liten bildeserie av installeringen av trimpot i begge mine carvin x amper fra 90-92 før forumet ble hacket. Denne x- serien kom med el 34 rør fra fabrikken, men jeg monterte som nevt inn trimpoter, å skiftet fra el 34 til 6l6 i den enne ampen. Har nå lagd en liten video kollasjon av disse to ampene . Begge ampene har samme setting. Eq. flat, alt er stilt på 5, gain på 3, volumet er stilt til soverom volum

Endret av valen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig god 'demo' valen!

I mine ører virker 6L6 ampen å ha litt høyere volum i denne videoen - altså spille litt høyere. Men jeg syns likevel lydkarakterestikken for rørerene kommer godt fram. EL34 virker i mine ører være mer 'skitten' enn 6L6 og tilfører enkelttoner litt mer 'kropp'. 'Klarheten' i 6L6 kutter helt sikkert mye bedre i en mix enn EL34 som da sikkert kan oppleves som mer udefinert og litt 'grøtet' - spesielt i de lave registrene hvor 6L6 virkelig gir skikkelig definert trøkk. Til 'alenekos', eller en enkel setting tror jeg likevel valget mitt ville vært EL34.

/...tusen takk for at du delte denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig god 'demo' valen!

I mine ører virker 6L6 ampen å ha litt høyere volum i denne videoen - altså spille litt høyere. Men jeg syns likevel lydkarakterestikken for rørerene kommer godt fram. EL34 virker i mine ører være mer 'skitten' enn 6L6 og tilfører enkelttoner litt mer 'kropp'. 'Klarheten' i 6L6 kutter helt sikkert mye bedre i en mix enn EL34 som da sikkert kan oppleves som mer udefinert og litt 'grøtet' - spesielt i de lave registrene hvor 6L6 virkelig gir skikkelig definert trøkk. Til 'alenekos', eller en enkel setting tror jeg likevel valget mitt ville vært EL34.

/...tusen takk for at du delte denne!

Merket ikke selv den volum forskjellen før jeg så opptaket. Men ampene hadde lik setting, men det kan være at jeg ikke var 100% nøyaktig på volum. Potene er utrolig følsom. Skal bare en bitteliten vri, så forandres lyden.Eller så er det typsik 6L6??? Men 6l6 har definitivt mer trøkk, å er som du sier. Gir mer klarhet. EL 34 blir noe "pinglete i" forhold til 6L6

Endret av valen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.