Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarer med bare en humbucker.


Troll

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig greia med gitarer som bare har en humbucker i bridge?

Prøvde en eller annen Ibanez med en Seymour Duncan pickup i bridge. Det låt faktisk sinnsykt bra.

Syns jeg har hørt at det er pga pickupvelgeren som stjeler litt av signalet. Noen som vet?

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg for min del bruker bridge-pickupen 99% av tida. Resterende 1% er bare for eksperimentering, og jeg har egentlig ikke bruk for neck-pickup.

Kunne derfor VELDIG gjerne tenkt meg en bridge-only gitar, men jeg har enda til gode å finne et eksemplar som ikke ser fjortis-metal ut...

EDIT: Kom på PRS SE ONE og Gibson LP Jr. Men disse er med P90. Trenger humbucker... :P

Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en Gibson Melodymaker, den har en P90 i bridge, låter kanon den. Veldig følsom tonekontroll på den, så savner ikke flere pickups(på den gitaren)

Melodymakererne på tidlig 90tall har en humbucker.

Fant en på Ebay:

http://cgi.ebay.com/GIBSON-ORVILLE-MELODY-...1QQcmdZViewItem

Ellers har man jo de Epiphone Les Paul Jnr, tror de har en humbucker, men er kanskje ikke den hippeste gitaren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del bruker bridge-pickupen 99% av tida. Resterende 1% er bare for eksperimentering, og jeg har egentlig ikke bruk for neck-pickup.

Du kan jo forsøke skru neck pick-up så langt ned i gitrakroppen du klarer få den og skjekke om du får bedre låt i gitaren du allerede har. Slett ikke sikkert du trenger ny gitar (*). Populært triks blandt stratbrukere er å skru mid pick-up i bunn, eller ta ut hele pick-upen og kun la koveret stå igjen..

(*) Joda, denne kommentaren var ironisk ment

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Fender Strat Tom Delonge, med en Seymor Duncan Invader humbucker, og kun en volumknott.

Si hva dere vil om fyren, er ikke fæn sjøl, men jeg liker gitaren godt.

Vanskelig å få tak i her til lands, da den ikke har blitt produsert på noen år, men ebay gots it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lenge kun en HB i min gamle Warmoth #1. Tror det var en EMG 81. Hvis du spiller rock så "trenger" du jo strengt talt ikke noe annet. Jeg har satt inn en neck SC men det er kun får å kunne spille litt Hendrix aktig også . Jeg tror ikke noe på at pickup velgeren stjeler lyd, men det låter annerledes med kun volume kontroll uten tone kontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å brke neck pickupen mye mer nå for tiden.

Før var dett 98% bridge. Men i det siste så har jeg vært mer og mer bort i neck pickupen. Etter min smak så syns jeg neck er best for cleans og litt bluesaktig lyd med humbuckeren. Dessuten så blir lyden mye klarere når man spiller solo med neck pickup. Mye fyldigere lyd enn i bridgen.

Gluke: Ahh, kom på noe nå. Det var Tone-kontrollen som stjal litt av signalet. Jeg husker ikke hvilken gitarist som sa det på en YouTube video, men det var en som har sånne signaturgitarer med bare en pickup og en volumkontroll. Det var en eller annen fra et kjent Metal band, Har i det i hjernen et sted..

EDIT: Alexi Laiho

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.