Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan man spiller om man ikke akkurat suger på trommer


Nilsefix

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke at de suger, men de er langt fra best. Bra for å være mainstream, men det er det. Portnoy kunne vært skikkelig god, hadde han ikke sluttet å øve i '92...

Virgil Donati er en av de store heltene på dobbel basstromme, et monster på vriene rytmer, og etter min mening MESTEREN når de kommer til dynamikk. Måten han kan "fade in" på tom rolls og basstromme-rolls er helt uvirkelig - må høres! Han spiller i Planet X (med Tony MacAlpine og Derek Sherinian), On the Virg (hans eget band) og har spilt en del med Vai (er på den nye live-DVD'en, hvor han drar den trommesoloen!).

Chambers er en jazz-dude, og spiller for øyeblikket med Santana, men har spilt med flere store navn enn det finnes barnåler i stueteppet på første juledag...

Andre fete trommiser:

Thomas Haake (Meshuggah)

Danny Carey (Tool)

Jason Rullo (Symphony X)

Thomas Lejon (Andromeda)

Chad Wackerman (Allan Holdsworth)

Terry Bozzio (Gud og hver mann, men mest kjent med Zappa)

Asgeir Mickelson (Spiral Architect)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Theodore i The Mars Volta er sinnsykt kul. Han spiller kanskje ikke teknisk like bra som de beste, men han er kreativ som pokker. Han spillte trommer i vodooritualer osv før han ble med i bandet. Speisa fyr. Han tittet meg rett i øynene på konserten i november. Ble faktisk redd :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trommiser som ikke akkurat suger på trommer:

Ian Paice (Sannsynligvis min favoritt gjennom tidene)

Mitch Mitchell (Jimi's trommis, genialt dyktig og smakfull trommis)

Neil Peart (Neil Peart is God)

John Bonham (Den prefekte trommis for verdens største hard rock band)

Jason Rullo (Fantastisk Prog Metal trommis med en helt egen stil)

Tony Royster Jr. (Basert på trommesoloen han spilte da han var 12, et geni)

Mike Portnoy (Hva kan man si? Et teknisk monster)

Ringo Starr (Beatles kunne ikke hatt noen andre, denne mannen er selve definisjonen på smakfullt trommespill)

Alex Holzwarth (Veldig god Metal trommis, stødig og rask)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt han spille uten et busy lydbilde. Han er rimelig god jo.

Og jo større sett, så innbiller jeg meg at det må være ENDA vanskeligere å få det til å groove, enn når man bare har et 5 setts trommesett :)

Selvom det er mye finere med bare et 4-7 setts trommesett da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, Portnoy er dritbra, men du skjønner fort hva han gjør. Han har en tendens til å resirkulere ideer, hvilket han åpenlyst innrømmer. Dette er også tilfelle med Tony Royster Jr. - han hvilte på laurbærene sine, sluttet å øve, og ble repetitiv. Hvis du hører flere av soloene hans vil du fort legge merke til hvor like alle sammen er.

En rimelig syk norsk trommis er Bjarte K. Helland. Han spiller blant annet med Jarle H. Olsen, og det finnes en live-video av én av hans trommesoloer på www.jarleholsen.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han var jo ikke så god da, kjenner en trommis som er yngre enn han og bedre en det der, pluss at han trenger jo ikke være noe spesiellt god på trommer selv om han spiller det. Kanskje han bare kan spille sånne ting, kanskje han ikke kan spille jazz i det hele tatt, da er han jo ikke noen god trommis, faren min hadde en teori om at en trommis må kunne alt av de forskjellige delene innem musikk, ikke basere seg på bare metal eller bare rock.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.