Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

El-Gitar for nybegynnere


fabster

Anbefalte innlegg

Heisann. jeg skal kjøpe meg en el gitar etter noen år med gitar spill på en akustisk og jeg lurer på om noen har noen tips til noen gitarer til maks 7000.

Har sett litt på disse to http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=689 og http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=564 er de noe tess egentlig? kom gjerne med andre forslag (både gitar og forsterker gjerne pakke tilbud) ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er ulike veier å gå om man ikke har noe utstyr fra før. Budsjettet ditt er romslig og gir deg mange muligheter. Brukt er alltid lurt. Spesielt i denne prisklassen.

Skal du starte med band med en gang? Bor du i enebolig og kan spille så høyt du vil? Om ikke kan en mulighet være å bruke mesteparten av pengene på gitaren og kjøpe en simulator som POD, Boss GT, V-Amp2/Pro og heller kjøpe deg brukt forsterker når du bedre vet hvilken gitarlyd du liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhengig av hvorfor du skal spille el.gitar ville jeg vurdert hvordan best bruke pengene.

1) Kjøper du el. fordi du vil spille de kule soloene, spille masse barre grep og spille så mye du vil uten å slite så mye på håndledd og fingre, samt prøve noe litt nytt ville jeg prioritert å bruke pengene på gitar og kjøpt billig brukt forsterker. Dette blir tross alt din første el. gitar som du forhåpentligvis skal bli glad i, og som pga lav strengehøyde (action), bra hold av stemming, god passform til deg, og kult utseende gjør at du synes det er gøy å spille.

2) Om du kjøper først og fremst for lydens skyld og skal spille i band etc så ville jeg nok brukt litt mindre på gitar og mer på forsterker.

Mitt tips: Test gitarer du synes ser kule ut og bestem deg for den du synes føles best. Min kjepphest er at du tester hva du foretrekker av glatt-lakkert hals vs matt hals. Forøvrig anbefaler jeg å kjøpe brukt i norge, eller nytt fra utland. Evt brukt fra utlandet om du ikke er redd for å ta sjanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utstyret mitt er ikke dyreste du får, amp til 4500 og gitar til 3500... Line 6 Spider II 212 og Ibanez RG370... har og flere gitarer, men det er billigste og en av de beste jeg har... første gitaren min var en Pearl River pakke gitar fra netthandelen.no, betalte 1200 for hele

skal du ha amp så se på KUSTOM... veldig mye bra... og ROLAND... roland har veldig mye små amper, men de spiller fletta av mange andre større, og de er veldig allsidige... samme med VOX...

og gitar så har du veldig mye å velge mellom, Washburn, Ibanez, Epiphone, OLP, en del Jackson er ikke så dyrt...

OLP så får du billige signaturmodeller... som du da senere kan oppgradere med nye mikrofoner og sånn

Endret av GuitarFreak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.