Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hyling


ThaGod

Anbefalte innlegg

Hvis du tenker på slike gitarhyl, kan du holde plekteret langt inne i fingrene slik at det bare er en bitte-liten plekter stump, som stikker ut. Prøv å slå strengen slik at den treffer både plekter og tommel mens du bender.

Veldig vanskelig å forklare.... Bare prøv deg frem det er flere måter på å få en gitar til å hyle, men nå er ikke jeg helt sikker på hvordan du mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei, du setter jo en kondensator foran, lader den opp med batteriet, og kortslutter kondensatoren ut i pungen hans....

Ellers kan du jo gjøre som på rockstar: Ta masse gain på en MArshall-amp, og dra en øl-flaske opp og ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Stram stemmebåndene maksimalt, samtidig som du fyller på med så mye du kan med "opera-muskelen" (se tidligere post). Jeg har hørt at Dickinson har sunget opera i fem år (men jeg har også hørt at han har vært jagerpilot og professor i historie :D)

Viktigst av alt: vær snill med deg selv og ikke TRO at du kan klare det uten øving. Det var konstruktivt. Du må øve minst en to-tre år før du kan greie det. Men det er verdt det. Hyling ruler :)

Personlig synes jeg ikke Dickinson er den beste hylern i verden. Ian Gillan var vel den første som virkelig tok skikkelig av på det... Hør "child in time" med deep purple fra 1972. Helt ufattelig... Men så høres han ut som ei ræv i dag også (se hva for lite trening og for mye hyling kan gjøre med en stemme).

Mine tre beste hylere noensinne:

1. Jeff Scott Soto. Se Malmsteen-videoen fra 1985 og hør når han synger "Jet to Jet" og "Hiroshima Mon Amour" fra Alcatrazz-tida til Yngwie og GRÅT av glede. Det er uoppnåbart! Dette er to av verdens mest krevende låter altså! (....subjektivt, jeg hater å innrømme det :)) All kreditt går til Graham Bonnet fra Rainbow som klarte å turnere et helt år mens han sang disse låtene (som han altså også var med på å skrive).

2. Tony Harnell. Se TNT-videoen fra 1989 når han synger "10000 lovers in one" det er helt ufattelig! Han høres helt ræv ut nå da men... Skulle ønske han kunne synge "Tell no Tales" med det samme... Den er også uhyre krevende.

3. Glenn Hughes, David Coverdale og Ian Gillan. Deep Purple er best, det er det eneste jeg er HELT sikker på. Se California Jamen fra 1974 for å se Glenn Hughes, og Final Live-videoen fra 1975 for å se David Coverdale på sitt beste. Hør også ovennevnte "Made in Japen" fra 1972 for å høre Gillan.

Lykke til med hylinga. Husk at dersom du øver og øver på å hyle uten å bygge opp fundamentene for å hyle som heltene gjør, så vil du også høres ut som en ræv :) Det handler ikke om å "hyle", men det handler om en perfekt blend av "musikken tar sånn av, folk er gale og jeg bare MÅ HYLEEEEEÆÆÆÆÆÆOOOOWWWWW"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må gjøres i et høyt hus.

1. fest en stoooor kampestein til en hyssing og til den ene testikelen.

2. Så fester du den andre testikelen i hyssing til en robust og fast gjenstand, som f.eks en reol eller kjøleskap.

3. kast steinen ut av vinduet.

4. Syng :)

Kilde: Kinesisk tortur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den informasjonen der var det jeg trengte: Nå har jeg bestemt meg for å ikke bli heavyvokalist, men å fortsette å være han stillestående sære fyren med svart gitar i hjørnet av scenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.