Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gjør jeg et godt kjøp?


oamo

Anbefalte innlegg

Jeg lurer rett og slett om jeg gjør et godt kjøp.

En kompis av meg selger en av sine forsterkere. Siden min Morgan GX 35R ikke lenger holder mål, er det på tide med noe litt mer for kresne ører.

Han har lagt ut forsterkeren på finn.no

Link til den finner du her

Jeg trenger da bare og betale 4200 kr for hele greia. Og får kanskje med en Marshall Jackhammer med på kjøpet. Jeg har testa riggen og har det rette lydbildet for mine ører og krav. Er det noe jeg burde slå til med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Ziggy Stardust

Begrunnelsen på at denne ampen er så rævva?

Den låter jo faktisk bra mtp på prisen. Kommerke på no amp i den prisklassen som låter bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. effektene på ampen er bare no tull, låter utrolig dårlig.

2. Lyden suger.

men den holder jo selvfølgelig til en nybegynner, men han sier jo selv at han begynner å få litt kresne ører :)

Endret av Haakenstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en Vox AD30VT og syntes den var veldig god. Masse effekter, som jeg syntes fungerte fint. Grunnet til at jeg byttet den ut var at jeg syntes den manglet litt vreng for mitt bruk, men utenom det var jeg veldig fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en Vox AD30VT og syntes den var veldig god. Masse effekter, som jeg syntes fungerte fint. Grunnet til at jeg byttet den ut var at jeg syntes den manglet litt vreng for mitt bruk, men utenom det var jeg veldig fornøyd med den.

Vrengen er jo helt tåplig igrunn, synes den låter helt forferdelig.

Jeg kan skryte på den at den faktisk har litt fin clean hvis du har den på AC30 sammen med litt reverb og chorus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Dette kommer fra en Metallica-fan så det må du ta med en klype salt.

Effektene er sjeldent noe å skryte av, men de er helt kurante. Det er langt ifra noe å klage på, sålenge du ikke skal gigge osv.

Effektene funker helt fint til "gutterommet."

Lyden i ampen er ikke rævva, den er faktisk veldig god. Nei det er ikke no metal-amp, så jeg kan skjønne at du med dine Metallica-ører

ikke liker lyden av en amp som faktisk høres ok ut, men men... Jeg prøvde en AD50 en periode pga det var den som sto på et øvingslokale

og jeg syns jeg fikk rimelig OK brummende varm vrengt fra den. Har enda til gode å prøve en bedre amp i den prisklassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så dette er ikke et produkt for harde metal fans? Etter det jeg har arfart er at med vrengen er at den er helt ok... Jeg har da bare 20 min arfaring med litt småspilling, og leking med en marshall jackhammer.. vet da igrunn ikke stort...

Har dere noe altarnativ til rundt samme prisen som duger til litt mer heavy riff og kosespilling?

er hverken angus young eller kirk hammet...

jeg begynner og få litt arfaring, og vil gjerne komme meg videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har da mer enn nok gain til å spille Metal på? Jeg har bare testet 50watts versjonen, men det låt ganske bra til å være transistor.

Du skal ikke forvente like mye av denne ampen som i en røramp til 20k.

3800-4000kr ville kanskje vært en grei pris tanke på at den koster 6 790kr på Sound1.

Men har du en del erfaring, vil du nok snart bli smittet av "Må ha rør" epedemien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.