Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hardcore


Espevik

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det noe HC fans her inne? Kjenner det er på tide å få utvekslet noen gode band med andre hardcore fans^^

Du snakker med rett kar. Har faktisk vudert å starte opp en HC tråd her før, men var redd for at det ikke ville bli noe respons.

I dag er det en gledens dag. Fant akkurat ut av Agnostic Front kommer til Oslo i Juli. Gleder meg noe sinnsykt.

Hvilke HC band er du inne i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe HC fans her inne? Kjenner det er på tide å få utvekslet noen gode band med andre hardcore fans^^

Du snakker med rett kar. Har faktisk vudert å starte opp en HC tråd her før, men var redd for at det ikke ville bli noe respons.

I dag er det en gledens dag. Fant akkurat ut av Agnostic Front kommer til Oslo i Juli. Gleder meg noe sinnsykt.

Hvilke HC band er du inne i?

Refused er fett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rogalands proud heroes has againt risen to rule the face of the earth! Purified in blood is back! PIB er nok favorittene i dette huset ja, og det er kansje litt innom sjangeren metalcore også! Så jeg vil absolutt anbefale å sjekke ut Silverfox:)

@causeofdeath: Agnostic front er konge! Er også veldig fan av comeback kid og lignende, men er mest inne i lokale band fra vestkysten:) on own terms, real heroes die, ad arma(rip), xstormtrooperX(ex. arise of judgement), when sin fails, og mye mer:D har også satt meg litt i noen band fra litt mer østlige deler, som raging fugitives og rabalder.

Turdus musicus fra tromsø er og sinnsykt fete:D

(Sistnevnte og PIB skal til Hove:D:D:D^^)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rogalands proud heroes has againt risen to rule the face of the earth! Purified in blood is back! PIB er nok favorittene i dette huset ja, og det er kansje litt innom sjangeren metalcore også! Så jeg vil absolutt anbefale å sjekke ut Silverfox:)

Sjekka ut Purified in Blood og må si at det var heftige saker det der, ja ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hardcore og metalcore to forskjellige sjangre eller?

Chimaira regnes som en metalcore band ihvertfall. jeg syns ikke de høres ut som et. Men elsker dem uansett.

Liker mye av det gamle fra Trivium og Avatar.

Jeg er egentlig ganske usikker på hvilke band som regnes som "Metalcore" band. Men jeg lister opp noen som ihverfall har et metalcorerykte på seg:

- God Forbid

- Lamb Of God (kan bli for ensformig av og til)

- All That Remaines

Skyt meg om jeg er helt på sporet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hardcore og metalcore to forskjellige sjangre eller?

Ja, er utrolig stor forskjell.

Metalcore er mer metal orientert, mens vanlig hardcore henter mer inspirasjon fra punken.

@Espevik. Har ikke hørt så utrolig mye på norsk hc, men er jævlig inne i den gamle 80s hardcoren fra New York som feks. Warzone og Judge.

Kan også anbefale et band jeg har kommet mye inni for tiden. Bandet heter Posion Idea og kan anbefales sterkt!

Endret av causeofdeath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rogalands proud heroes has againt risen to rule the face of the earth! Purified in blood is back! PIB er nok favorittene i dette huset ja, og det er kansje litt innom sjangeren metalcore også! Så jeg vil absolutt anbefale å sjekke ut Silverfox:)

@causeofdeath: Agnostic front er konge! Er også veldig fan av comeback kid og lignende, men er mest inne i lokale band fra vestkysten:) on own terms, real heroes die, ad arma(rip), xstormtrooperX(ex. arise of judgement), when sin fails, og mye mer:D har også satt meg litt i noen band fra litt mer østlige deler, som raging fugitives og rabalder.

Turdus musicus fra tromsø er og sinnsykt fete:D

(Sistnevnte og PIB skal til Hove:D:D:D^^)

Har ikke sett PIB, men kjenner en dude som har tatovert han som jeg tror nå er vokkis. Pokker så mange idiotiske ting de har gjort på scenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett alle dei aktive lokalbanda i i Rogaland er jo hardcore... Iallfall alle dei som speler på metropolis og L54 kvar gong. Vert litt mykje i lengda av og til, men xStormtrooperx er jævleg fett!

Haha ja det kan ofte virke sånn, men det er mye annet også:) f. eks mine band, www.myspace.com/outnumbered07, og www.myspace.com/ppatricks er ikke hardcore noen av dem, selv om jeg gjerne vil spille det:)

Nå kommer vi jo inn på denne store sjanger diskusjonen mellom hardcore og metalcore, og jeg vil derfor trekke inn et eksempel på at å kunne putte all musikk i en sjanger å sammenligne band med hverandre er unødvendig:)

Reporter to Michael Romeo(syphony X): " So people say you're a symphonic/melodic/progressive/powermetal-band..?"

Michael Romeo puts up a "whatthefuck"-face : "we play metal, we're metal guys!"

Bare fordi lamb of god er metalcore betyr ikke det at PIB ikke kan være det, fordi de ikke er like overhodet.

Men men, jeg likte denne tråden, mye fete band som blir utvekslet:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer med at mange setter "X" forran og bak navn osv. Nå har jeg sett det i bandnavn også.

"X"-ene viser at bandet er straight edge, en "livsstil" som er meget populær innenfor hardcore miljøene, hvor man avstår fra alle rusmidler, og de fleste er også vegeterianere eller veganere også, men det har ikke noe med streight edge å gjøre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.