Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe nye effekter


kake

Anbefalte innlegg

Tro meg, du vil ikke bruke vrengpedaler med Princeton Chorus. SAMTLIGE jeg har prøvd med den låter altfor fizzy og ekkelt. :(

Når det gjelder Tubescreamer så mener jeg å ha hørt at den er basert på Boss sin Super Overdrive. Som koster ca. 400 og funker knall :) Vil du ha kompressor så kan du jo kjøpe Route 66, som er en dobbelpedal med TS-type overdrive pluss kompressor.

Jeg merket svært lite forskjell i lyden da jeg brukte en SD-1 før. Resultated var litt mer gain. That's all.

Kanskje litt rundere lyd også, men det var altså lite merkbart i mine ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ingen vrengpedal, var liksom derfor jeg skulle kjøpe, men kan ikke huske å ha lest noen andre si det du har sagt, etter å ha lest en del reviews? Noen andre som kan bekrefte det? Og hva kan jeg evt. gjøre med det (uten om å kjøpe en ny forsterker)?

Lån en og prøv. Musikksjapper pleier å være greie på sånt :)

Men vrengen i ampen er jo ganske tøff. Hiv en boost (overdrive) foran, så har du plutselig mye mer å rutte med!

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke brukt no særlig med effekter før, men nå føler jeg det er på tide. Gitaren min er en Fender USA Deluxe strat, forsterkeren er en Fender PrinceTon Chorus.

Jeg har lyst på en overdrive, en wah og en fuzz. Jeg vil ha effekter som passer til musikk som Stevie Ray Vaughan og Jimi Hendrix, noe som kan gi meg en litt feit "stratblues"-tone.

Jeg er fortsatt relativt nybegynner, begynte ved skolestart i fjor, men øver veldig mye og går fast til lærer. Prisklassen min er vel sånn ca maks 1000kr inkl. alt per pedal, dvs. ca 3000kr totalt.

Jeg er villig til å kjøpe brukt, men er i hovedsak ute etter akkurat hvilke pedaler som anbefales nå, ettersom jeg ikke kommer til å kjøpe med en gang.

Du vil sikkert ikke høre det men jeg ville først kjøpt en liten rør amp. En blues jr eller den lille Ephiphone greia. Selv med de riktige pedalene låter det helt feil uten en rør amp.

OD til SRV er det TS som gjelder. Er ikke så nøye hvilken du velger dem høres 97,46% likt ut alle sammen.

Dunlop har kommet med reissue alle Hendrix pedalene (som Jorge Tripps har designet) og de er visst skitbra men koster sikkert noen kroner. Problemet med å finne en god fuzzface er at gud og hvermann lager sin versjon og det er jo helt umulig å finne frem i alle alternativene og de fleste koster mye. Et alternativ er å bygge din egen hvis du har en loddebolt. BYOC kit'et ligger under 1000 schpenn.

Wah - Vox V847 får du kanskje brukt til under 1000,- og den er i riktig gate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Skal du ha en "stratblues" tone ala SRV og Jimi er det definitivt T-Rex MudHoney som gjelder. Det er en kjempepedal.

MudHoneyen låter kanskje fint, men såvidt jeg vet brukte SRV Tube Screamer. Ellers mener Greg Koch at Fulltones Clyde er det nærmeste du kommer wah-wah-lyden tin SRV.

Når det kommer til Hendrix er vel fuzzface tingen. Nå har han jo også fått en replica av sin modifiserte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss det er den ampen med røde knotter, så har jeg prøvd den en del ganger. Den låter veldig fisete med pedalvreng forran ampen.

Skal du ha en heftig vreng med den ampen, så bør du vel vurdere noe annet enn vrengpedal. En booster, overdrive eller noe sånt.

Men har den ikke en god vreng fra før av? Bortsett fra at den låter litt mer "digital" enn vintage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyden til SRV er ikke vreng i tradisjonell forstand som en vreng kanal. Det er en STOR rør clean lyd som blir boost'a. Så hvis du skal komme i nærheten må du ha en rør amp som står ganske clean å kjøre TS'en på.

Glemte å nevne at skal du få fuzzface til å fungere til hendrix ting må du ha en gitar med single coils. Fuzzface'ene er ikke så glade i humbuckere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyden til SRV er ikke vreng i tradisjonell forstand som en vreng kanal. Det er en STOR rør clean lyd som blir boost'a. Så hvis du skal komme i nærheten må du ha en rør amp som står ganske clean å kjøre TS'en på.

Glemte å nevne at skal du få fuzzface til å fungere til hendrix ting må du ha en gitar med single coils. Fuzzface'ene er ikke så glade i humbuckere.

Og i tillegg må ampen stå på volum 11, og du må bruke noen sykt tykke strenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i tillegg må ampen stå på volum 11, og du må bruke noen sykt tykke strenger.

Trenger faktisk ikke stå på fullt, men alt over 4 gir jo ikke no særlig endring i volum på en NMV amp uansett.

Er selvfølgelig litt vanskelig med SRV/Hendrix at han brukte så jævlig tykke strenger og hendrix brukte 10-38 eller hva det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.