Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Harmony Rocket


xshorteyx

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg tror jeg hadde en tråd om denne gitaren før på forumet før hacken

og der viste jeg en bitteliten prosess av en slags "opp-pussing" av en gammel gitar :)

er den litt vintage eller? se bilde linker..

første linken er FØR oppussing, andre er resultatet..

som står hjemme med meg :) (tror jeg må fikse noe jording)

http://galleri.blink.no/gallery/users/00/2...g/1571622/9.jpg

FØR :rolleyes:

http://galleri.blink.no/gallery/users/00/2...g/1571623/9.jpg

ETTER :wub:

-edit-

Plekterbrettet var knekt,, har skaffa et nytt et,, men der er utskjæringen til pickup`ene feil, så det er ikke fiksa ennå

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var kul. Hva slags gitar er det egentlig? Hvordan er den å spille på?

Det er en Harmony Rocket,, weird navn.. men hva har det å si..

det er en gammel 60-tals gitar som fattern hadde i sin tid,, så ble den solgt en gang av far`n hans lissom,,

så nå en gang seint i 2007 fant vi ut hvem som hadde den,, og han hadde den kun stående,, så vi fikk kjøpt den tilbake og restaurerte den på en måte.

Vell.. halsen er tynn og veldig god,, og jeg tror den passer ganske perfekt til musikk hvor man ikke dundrer på med distortion..

Den er vell fin til alt fra jazz - blues og lignende.. søt gitar skal jeg si deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harmony er tøffe gitarer. Jeg har en liten drøm om å skaffe meg en av de litt større hollowbodyene de laget, men Rocket og Stratotone er også lekre saker.

grattis med en tøff gitar!

Hehe takk :D

jeg tror jeg såg en rocket på ebay nå for noen timer siden :P

for sånn 400 $ eller noe..

virker ganske billig?.. eller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harmony var vel sin tids svar på Behringer, Reef- gitarer eller lignende. Derfor er det ikke rart at prisen ikke er veldig høy.

Hvorfor har du pusset den opp? Synes den var fin som den var, jeg.

Morsom gitar, som du burde ha beholdt i originalutførelse.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harmony var vel 60- tallets svar på Behringer, eller Reef- gitarer. Derfor er det ikke rart at prisen ikke er veldig høy.

Hvorfor har du pusset den opp? Synes den var fin som den var, jeg.

Morsom gitar, som du burde ha beholdt i originalutførelse, spør du meg.

Uhh behringer :/ :P

Ja den var vell fin,,, angrer først egentlig nå... nå som jeg har litt sansen for slitte gitarer..

eller,, gitarer fra 60 - 70 ivertfall..

men den er blitt veldig fin,, kansje den kommer til å gå gjennom en slitasje prosess til? :)

dessuten tror jeg den er ganske mye mer av verdi og er bedre enn det jeg ville sett på behringer som ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du nok rett i, at den var verdt mer enn en Beheringer. I originalstand tenker jeg at den var verdt et par tusenlapper eller noe slikt.

Harmony lagde flere gitarer per dag enn alle andre gitarprodusenter i USA til sammen i en periode.

Pokker!!

den sku vært orginal finish på nå..

det er alt som er gjort med den da..

lakka den om igjen,, både body og neck+head..

Men alt annet er helt orginalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du nok rett i, at den var verdt mer enn en Beheringer. I originalstand tenker jeg at den var verdt et par tusenlapper eller noe slikt.

Harmony lagde flere gitarer per dag enn alle andre gitarprodusenter i USA til sammen i en periode.

Pokker!!

den sku vært orginal finish på nå..

det er alt som er gjort med den da..

lakka den om igjen,, både body og neck+head..

Men alt annet er helt orginalt

Vel, fordi om jeg synes en så gammel gitar godt kan få være i fred, betyr jo ikke at jeg har rett og du har feil. Det er jo din gitar. Men mindre verdt har den garantert blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du nok rett i, at den var verdt mer enn en Beheringer. I originalstand tenker jeg at den var verdt et par tusenlapper eller noe slikt.

Harmony lagde flere gitarer per dag enn alle andre gitarprodusenter i USA til sammen i en periode.

Pokker!!

den sku vært orginal finish på nå..

det er alt som er gjort med den da..

lakka den om igjen,, både body og neck+head..

Men alt annet er helt orginalt

Vel, fordi om jeg synes en så gammel gitar godt kan få være i fred, betyr jo ikke at jeg har rett og du har feil. Det er jo din gitar. Men mindre verdt har den garantert blitt.

Hehe jeg vet ;p

jeg synest den var litt stilig før... faen.. dessuten så skulle den ha lissom,, cherry-rød lakk fra begynnelsen av,, den ble jo til slutt oransj,, , orginalt asså..

Pokker det er litt kjipt å ha ødelagt .. real vintage lakk lissom ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.