Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker Tips


Thoresen

Anbefalte innlegg

Heisann, skal kjøpe meg forsterker snart og er litt usikker på hva jeg skal kjøpe. Lurte litt på Kustom QUAD 100DFX til 6000,-, men en viss Integrum sier at det suger(han har aldri prøvd det da) Jeg kan ikke gå noe dyere en 6500,- noen som har no forslag?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Integrum har peiling :-D

La oss bare si det så enkelt som at det er en grunn til at man får halfstack til under til 6000,-!!

Har ikke prøvd stacket nei, men tar meg heller ikke bryet da jeg allerede har prøvd Quad65 DFX og syns den hørtes ganske dårlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6500, hmm, skal vi se...

- Marshall JTM60 1x12 Combo - Brukt

- Marshall JCM800 og med drittkabinett, 6500,- hvis du er heldig

- Mye å ta i og mye å være glad i fra Hughes and Ketthner

- Kjøre en Boss DS-1 inn i en Marshall 8008, og så i en Laney kabinett (lyder skit)

- Mye fint brukt fender kan jo skafes, rør da, trans holder ikke

Det var noen forslag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel få en Marshall JCM800 til 4/5000,- brukt.

JCM 800 serien er jo klassisk, og blir bla. brukt av Zakk Wylde og The Smashing Pumpkins. Passer nok også godt til AC/DC som du liker, og er betraktelig billigere enn en gammel Super lead som Angus Young vel brukte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde ant hvor høyt en JCM800 100W rørtopp med 4*12 hadde spilt, så hadde du slått fra deg tanken med en eneste gang. Hvis det er snakk om din første forsterker, så ville jeg gått for en fin 50W combo, som spiller mer enn høyt og flott nok nesten uansett. Er det i tillegg en jævla bra combo, så kan du bare utvide med flere kabinetter etterhvert.

-Carvin Legacy er bra, hører jeg.

-Marshall JCM2000 DSLTSL 602 er helt rå.

-Peavey Classic 50, eneste brukbare Peavey har laget, denne er til gjengjeld, som navnet antyder, en klassiker, og er i besittelse av ikke mindre enn 4stk 10"

-Fender Silverface Twin Reverb, for Fenderentusiaster. Krystallklar og skingrende clean, flott skranglevreng.

-Fender Hot Rod deLuxe, litt slappere clean, litt tøffere vreng.

-Yamaha har sammen med Line6 og Vox noen utmerkede amper som simulerer flere forskjellige amper og effekter uten at det koster skjorta. God Knall til kattfaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bør han jo ikke absolutt ha JCM800 100W heller da.. JCm 800 finnes jo som både combo og 50W topp om jeg ikke er helt på bærtur.. ;-)

En Legacy blir for dyr uansett, og en Marshall JCM2000 TSL602 blir også for dyr, om man ikke er heldig å får en god pris på en brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde en Kustom kombo av ett eller annet slag for en tid tilbake. Synes den låt veldig bra. Synes du i det minste bør prøvespille forsterkeren før du bestemmer deg for om den er riktig for deg. Sant at den er billig, men den kan vel være bra like vel..

Hvis ikke, så tror jeg at peavey, randall og ibanez har transistor-topper i så og si samme prisklassen.

Hvis jeg var deg ville jeg nok heller gått for brukt. Får mer for pengene.

Og ikke kjøp 4x12 kabinett, hvis du kan unngå det. Et 2x12 kabinett klarer du å bære uten hjelp, det er billigere, og det låter nesten like bra. Utrolig kipt å måtte ha bærehjelp hver gang man skal på bandøving. (Snakker av erfaring..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var vel en av kriteriene til thoresen sist jeg snakket med han, at han VILLE HA 4x12 stack.. hehe

jag prøvde å forklare han at det ble mye å drasse rundt på, og foreslo vel tilogmed en 2x12 kombo, men dete r jo hans valg after all ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.