Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ting med strenger og litt annet...


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...

Pimp my bass!

Ashtray og pickupcover på plass, thumbrest står for tur straks jeg får frem drillen. Ashtrayet passer ikke hundre prosent da bassen tydeligvis ikke er en direkte kopi med hensyn til millimetermål når det kommer til størrelsen på stolen. Med Fender-askebegeret så kommer pickupfestet på bridgepickupen til syne, men det kan jeg fint leve med.

92f793b0-a161-6f20.jpg

92f793b0-a170-70a8.jpg

92f793b0-a17d-af08.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Drøyt ja, men det hadde seg slik at ashtray med Fender-F var billigere enn ett uten.

Det er en 78-modell som store deler av livet sitt har fungert som kirkebass. Det vil si ligget og sleng bak alteret eller bak en gammel kopimaskin. God å spille på, men trenger sårt en runde over båndene. Er rimelig sikker på at bassen aldri har vært innom for en overhaling hos en gitartech.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Plukket opp Eleven Rack/Marshall Valvestate-racket som Kossoff la ut for salg på søndag. Jeg har levd fint med guitarrig og amplitube en stund, men må si at de gruses lett av Eleven Rack, i hvert fall basert på hva jeg har klart å skru meg frem til de to timene jeg har sittet og fiklet i kveld (skal kanskje ikke så mye til ettersom jeg var elendig til å skru god lyd i spesielt guitar rig). Fantastisk å kunne skru god cleanlyd som faktisk låter bra (og ikke bare 80-talls gjennomkomprimert chorus-clean). Låter fint med headset, men eksepsjonelt gjennom Genelec-monitorene mine.

Hoho. Dette blir stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Joda, så da ramlet det inn noe greier her. Forsterker på billig-salg. Laney-ampen som lå ute til salgs her på forumet for en slikk og ingenting. Må gjøres noe med da den visst spiser sikringer til frokost. Har et vagt minne om at dette ikke er så dumme amper.

bilde4.jpg?t=1349728853

Har rosa Ibanez så nå er det bare å lære seg og spille like fort som Paul Gilbert. :blink:

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Pimp my BassVI. Episode 1.

Tort er fint, om materialet er fint. Syns ikke Squier er bra på tort, så bort med den. Finnes repros til Squier BassVI, men syns ikke de er helt der de heller, så det ble svart i stedet. Lurte på å kjøre hvitt, men syns svart på burst ser kult ut. Har planer om sorte deksler også, men spacingen på BassVI er ikke lik som Jaguar/Strat, så må lete litt etter noen som passer (testet med et par sorte stratdeksler jeg har liggende og de passer ei). Alternativt kjøper jeg et sett med lukkede deksler, type EMG/Lace og driller huller som matcher originalen.

Er fortsatt sjeleglad for å ha byttet ut stolen med en Staytrem.

1a8f55874b89018622a95402815288f7_zps2fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.