Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ting med strenger og litt annet...


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

Gibson-avdelingen

'09 Gibson Les Paul R7 VOS-

´06 Gibson J-45.
´59 Gibson ES125t, ombygd til ES125td.
'11 Gibson SG Standard.

'94 Orville by Gibson ES-335VS.

Fender-avdelingen
´13/'09 MJtele/Allparts partsostrat. Fralin real 54's pickups.
'10 Musikraft/MJtele partsotele. SD Broadcaster og 'Jazz pickups. For tiden testes den ut med en GFS Surf 90 i neck.

Partso Jazzmaster (under progress)

Partso Telecaster Deluxe (under progress)

Partso MIJ/MIA Fender Stratocaster (under progress)

Ibanez-avdelingen
´98 RG 548/550. RG 548 kropp og RG 550 hals. GFS elektronikk og pickups. Fortsatt status som prosjekt.

Forsterker/preamp
Fender Bassman 50
Laney VC50 (smådeffekt og må repareres)

Avid Eleven Rack
Digitech 2112
Marshall 8008 sluttrinn.
Genelec aktive studiomonitorer

Diverse pedaler. Blir minimalt brukt, men så er det slik at man syns det er morsomt med pedalbrett...

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Kunne gjerne tenkt meg den Ibanez Bassen din :lol:

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...
  • 4 months later...

1-2-3-4-5-6..... SJU!

Jeg tyvstarter 30-årskrisa (ett år før tiden) og leker sinnamann. Et stk RG7321 ankom heimen idag. Mye moro for 'lommerusk' (vel, ikke helt, men den var billig). Aner ikke om jeg har bruk for den, men så langt har det vært ganske moro. Foreløpig klarer ikke jeg å bruke den ekstra strengen til noe annet enn introriffet på Dream Theaters "A change of seasons" - men det er da noe...

DSC_0132.jpg?t=1300616076

DSC_0136.jpg?t=1300616113

DSC_0149.jpg?t=1300616113

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

7-strengern har fått seg en liten 'makeover' og fremstår ikke fullt så metalrettet lenger, selv om den i stor grad fortsatt ser ut som en 'spelle-fort-og-gæli'-gitar..., men en Ibanez RG er nå en Ibanez RG.

Plekterbrett og malte (!!!) Dimarzio Blaze pickups. De kremhvite knobsene skal etter hvert erstattes av noen like hvite som plekterbrettet og pickupsene. Jeg har en Blaze single coils liggende, også i hvit, fra en UV7PWH jeg hadde for 7-8 år siden. Mulig denne kommer på plass om litt også.

DSC_0139.jpg?t=1305367316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Idag ble gitarparken utvidet med en stk humbuckerutstyrt rockefjøl. Splitter ny Standard Gibson SG. Tilbudet på en av tigerstadens musikkforretninger var vanskelig å overse, og kom ganske så beleilig en uke etter at SG-suget kom.

Den store skuffelsen er 0.010-strenger som på Gibson føles som slakk strikk, noe som gjør at jeg føler meg som en håpløs gitarist. Her skal det settes på 0.011-strenger.

Den store overraskelsen er derimot hva som ser ut til å være et ganske så tynt lakklag. Lakken er speilblank, men i riktig lys kan man skimte konturene av mahognien den dekker. Tynt lakklag er fine saker!

DSC_0320.jpg?t=1308926864

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.