Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beskriv hva du mener med "melodiøst".


PerA

Anbefalte innlegg

Melodiøst er i mine ører noe du kan nynne eller plystre uten at folk tror det har klikka for deg.

Veldig vanskelig å sette finger'n på hva man mener er melodiøst, men jeg er ellers enig med deg. Jo mer fengende og enklere det er, jo mer melodiøst er det. Selv om det finnes flere avanserte stykker man ka kalle melodiøse.

Nå snakker jeg rundt meg selv, hehe.

Altså: Melodiøst = Fin melodi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig for en som har hørt mye på jazz kan jazzmelodier og soloer på disse virke riktig så melodiøse. For min del synes jeg Coltranes soloer på "live in japan" er veldig melodiøse, mens pharaoh sanders soloer er bare tull.

Dæggern, jeg elsker Pharoah, og ville trodd han var vaksinert mot å spille bare tull, men han prøvde vel på noe han ikke kunne da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæggern, jeg elsker Pharoah, og ville trodd han var vaksinert mot å spille bare tull, men han prøvde vel på noe han ikke kunne da.

hehe, ok, ikke bare tull da, men ikke helt den samme melodiske teften som john

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Melodiøst er noe med melodi, som er tonefølge med selvstendig musikalsk innhold!

End of story!

av Eric Satie er per din definisjon melodiøs?

Dersom jeg har forstått deg rett, har du et i mine øyne veldig åpent syn på musikk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.