Gå til innhold
bassdude

Warmothbass

Anbefalte innlegg

Heihei, har nå i noen måneder vurdert å kjøpe og sette sammen deler fra Warmoth. :D Lav dollarkurs, vet dere...

Det skal være fire strenger, og jeg har rett og slett utrolig lyst på en telekropp slik ! Tøft!

Treslag er jeg usikekr på, har lyst på noe som gir en lys og klar tone, så jeg har vurdert "ash",valnøtt og "zebrawood" Halsen er jeg mer usikker på, liker p-bass hals, har ikke prøvd J-bass (mistenker det blir litt for tynt...) Treslag i hels har jeg ennå ikke gjort meg noen mening om.. (forslag, anyone?) Mikrofoner er også et spørsmål jeg er usikker på, vurder her P-bass mikrofoner fra EMG...

Mekanikk tror jeg blir noe relativt billig fra Warmoth, Gotoh elelr noe. Innspill?

Så alt i alt, som dere skikkert skjønner trenger jeg både råd og veileding... Innspill tas imot med åpne hender på alle områder! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en Warmoth bass, det kan absolutt anbefales, veldig moro å sette en slik sammen. Når det gjelder treverk, mange pleier å bruke "Swamp ash", det er treverk som har endel lys og klar tone. Men jeg anbefaler at du leser igjennom body wood describtion som de har på sin hjemmeside. Når det gjelder mekanikken de selger, så er det veldig bra, jeg har Schaller mekanikk på min Warmoth, har aldri hatt noen problem med de. Hvis du vil ha en klar og fin tone, så tror jeg aktive EMG pickups er midt i blinken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg har sett endel i treslagoversikten i det siste. Det jeg har kommet frem til, er at det antageligvis (!) står mellom Ash,Swamp ash, Valnøtt og Zebrawood.

Jeg kommer til å gå for sort mekanikk, ash vil antageligvis se noe slikt ut (muligens med mørkere gripebrett):

nino_valenti_e.jpg

Går jeg for zebrawood, vil det se slikt ut, dog med mørkt/sort gripebrett og sort mekanikk:

nino_valenti_d.jpg

Jeg ser at zebrawood kansje ikke blir så vellykket, kan bli noe "rotete"

Hvis jeg synes ash blir for lyst og zebrawood for meget, er jo valnøtt et nydelig alternativ!:bwds_walnut.jpg

Treslag i hals har jeg som sagt tidligere ikke gjort meg opp noen mening om riktig ennå...(hinthint) :ninja:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville gått for swamp ash i kropp og hals i lønn. Ville nok også fått de til å lakkere kroppen i en form for burst eller dye-lakk. De har et par virkelig kule finisher der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ash og lønn høres forsåvidt flott ut, men jeg tror egentlig at jeg kommer til å gi iallefall kroppen flere lag med olje selv. Har ikke lyst på lakk, skal heller gå for det litt mer natrulige. Nakken skal være satin finish, så warmoth anbefalte det for bedre å holde halsen mot alderens tann ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær obs på at Custom T type kropp sammen med en hals som har stort Fender-stil hode vil kunne gi en ubalansert bass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi, ja.. Har ikke tenkt på det.. Kanskje jeg burde går for en tele hals også da? :unsure: Liker ikke helt det tynne hodet, men det er jo definitivt verdt det for å få bedre balansepunkt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har sett på de 2+2 hodene, me likes! Eneste hinder er hvorvidt de passer sammen med en telekropp. Kan heende det går, men likevel.. Kanskje jeg blir nødt til å velge annen kropsfasong.. :ninja:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer sammen? Det er vel en smak sak mest av alt. Min er jo en jazz kropp med Warmoth hode. Kanskje noen synest det ser teit ut. Men for meg er det viktigere at det fungerer i praksis. Og jeg blir vandt med utseendet. Kan tenke meg at det ville vært kult med en Gibson type hals på en Fender kropp også.....

Den første bassen har ask kropp med flamme lønn topp, halsen er purpleheart med ziricote gripebrett.

Min neste har bubinga kropp og bubinga hals med satine gripebrett. Den skal bli kul.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.