Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone black beauty


PL3ktEr

Anbefalte innlegg

Haha.. ;-)

Jeg vil bare si det at fra en objekt vinkel vil kanskje en Elitist LP og en Gibson kanskje ikke være så forskjellig..

Men det er jo noe med det å eie en "ekte" Gibson, eller en "ekte" Fender om du skjønner.. for mange er den føklelsen verdt å betale litt ekstra for :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har 3 på min og den orginale 3 veis bryteren er gjort om til 5 veis.

Hvofor har du gjort om den orginale switchen???

Og bare så det er sagt. Jeg kommer alltid til å velge en Gibson fremfor en Epiphone, men jeg er ingen millioner! Tro meg. En vakker dag er jeg eier av en custom eller standar Les Paul. Men jeg tror faktisk jeg hadde valgt Epiphone BB framfor Gibson sg, av en eller annen grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hvist ingen her vet det så er det gibson som eiger epiphone, dere har kanskje ikke sett at det står "degsined by gibson" helt nede.....

-De har også alle orginal delene på epiphone.......SYND DET

-De har også det lakk laget utenpå sånn at det blir en flott metallic lyd..

-så dere som sier at gibson og epiphone er helt noe forskjellig tar grulig feil...

-GIBSON lager EPIPHONE...

-Epiphonene kan være like gode som gibson( jeg har mange gibson sjøv så det vet jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at Epiphone blir laget i Korea, men Gibson blir laget i USA??

Ja, en Epiphone kan være like god som en Gibson, men jeg tror nok Gibson har lagt litt mer arbeid i gitarene sine. Elektroniken er nok bedre og finish forskjellene er vel som dag og natt (?). Selv om det i mange sammenhenger er slik at man betaler titusner for navnet, tror jeg ikke det er sånn når det gjelder disse to merkene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Copyfender selv om du har femten gitarer betyr ikke at du vet forskjellen mellom disse. Men nå synes jeg at vi skal drite i denne diskusjonen....

Til folkene som kjøpte Black Beauty: Hva synes dere om de så langt? Min er like digg (hvis ikke den er diggere), som dagen jeg kjøpte den.

Fantastisk gitar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 på min og den orginale 3 veis bryteren er gjort om til 5 veis.

Hvofor har du gjort om den orginale switchen???

Den var gjort om når jeg kjøpte den. Tror orginalen har bridge, middle og neck. Min har bridge, bridge middle, middle, middle neck og neck.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hvist ingen her vet det så er det gibson som eiger epiphone' date=' dere har kanskje ikke sett at det står "degsined by gibson" helt nede..... [/quote']

Ikke helt riktig det. Det er et selvstendig selvskap innunder Gibson.

-De har også alle orginal delene på epiphone.......SYND DET

-De har også det lakk laget utenpå sånn at det blir en flott metallic lyd..

Det er også riktig... med det er ikke de samme delene' date=' kvaliter på treverk og electronic som blir brukt i en Epiphone. Det sier egentlig seg selv når man ser på prisen.

-Så dere som sier at gibson og epiphone er helt noe forskjellig tar grulig feil...

-GIBSON lager EPIPHONE...

På en måte har du rett, i og med at de er hovedaksjonær i Epiphone. Men nå kommer vi inn på det som har med Corporate Strategy og gjøre igen. Det vi snakker om nå har egentlig ikke så veldig mye å gjøre med musikk og intrumenter... men Business og fortjeneste. Jeg har ikke tid til noe langt foredrag men bortsett fra ildsjeler som håndproduserer kvalitets intrumenter på bestilling (e.g. Tyler, Suhr), så driver de store produsentene med Business. De tenker nok litt på oss kunder, men hoved stragegien ligger i å finne løsninger som gir størst markeds anndel og høyest fortjeneste. Og hvis man skal operere på i alle prisområder går det ikke ann uten å gjøre kompromisser. I Gibsons tilfelle valgte i å kjøpe opp Epiphone som var basert mer på masseproduksjon i lavkostnads land. Hvis Epiphone hadde brukt samme produksjons metoder og lik kvalitet på råvarer som ”orginalen” hadde det ikke vært mulig å produsere til slike priser. For si som jeg sa når vi diskuterte Fender USA vs. MEX... Den dagen Epiphone blir produsert med samme kvalitet som Gibson, heter de ikke Epiphone lenger, men Gibson... eller så blir de selvstendige... skilt ut. Tror nå jeg i alle fall.

-Epiphonene kan være like gode som gibson( jeg har mange gibson sjøv så det vet jeg)

Det har du sikker mye bedre greie på en meg. Hvis du har 15 gitarer går jeg ut ifra at du er professonel musiker og at du vet hva du snakker om. Selv er jeg bare en gammal rocker som ikke hadde spilt på mange år intil for noen måneder siden, men som sagt så har jeg hatt mulighet til å sammenlikne G LPC BB 57 med en E LPC og det var ikke sammenliknbart... kvaliteten på håndarbeidet, lyden (akustisk klang, og med Fender/Marshal forsterker) og ikke minst, intonering og oppsett av gitaren var det veldig stor forsjell på. Jeg tror at hvis man kjøper en rimelig gitar (instrument generellt set), må man virkelig teste førts og kansje ha litt flaks. De går ikke gjennom samme kvalitets kontrol og jeg tror derfor den kan variere sterkt fra gitar til gitar av same type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Copyfender selv om du har femten gitarer betyr ikke at du vet forskjellen mellom disse. Men nå synes jeg at vi skal drite i denne diskusjonen....

Til folkene som kjøpte Black Beauty: Hva synes dere om de så langt? Min er like digg (hvis ikke den er diggere)' date=' som dagen jeg kjøpte den.

Fantastisk gitar :)[/quote']

Den her helt topp, men jeg liker faktisk Fenderen bedre. Den er mer allsiding, og passer mer til det jeg mest spiller. LP kjøpte jeg mest fordi jeg fikk et veldig bra tilbud og for meg så har en slik gitar stor affeksjonsverdi (folk har kunst på veggene for eksempel, selv liker ting med bruksverdi isteden). Jeg kan også tjene kanske bra hvis jeg selger den. Men jeg er også en stor blues og Gary Moore fan, og når jeg lukker meg inn på rommet der jeg spiller og jammer til hans låter... er det ikke noe som er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. ;-)

Men det er jo noe med det å eie en "ekte" Gibson' date=' eller en "ekte" Fender om du skjønner.. for mange er den føklelsen verdt å betale litt ekstra for :-)[/quote']

For meg er dette et veldig viktig poeng ja. Hadde jeg vært en musiker i startfase (for lack of better word) tror jeg at jeg ville funnet en rimelig gitar, modifisert den, og så spart opp til the real ting og ikke baset meg på noe midt i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, holdt på med litt testing i dag av gibson og epiphone... Hørte at ginson var litt bedre i lyden(mer soft)

Ja det er noe med og eie en ekte gibson...

Men når jeg har sagt at black beuty er en bedre gitar mente jeg utsende!

Men Gibson er faktisk bedre kvalitet på lyde, det hørte jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.