Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone black beauty


PL3ktEr

Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

han har allerede gjort det :P

PL3ktEr: Er det en skikkelig gitarsjappe i florø?

For å si det slik, selve butikken er vell dobelt så liten som Velaker i Førde, men vist du går på musikk skolen i Florø får du 20% avslag :mrgreen: på alle varer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble epiphone og gibson synonymt ?

det var en epiphone du kjøpte for å teste, var det ikke, copyfender?

Joda det var black beuty....(epiphone) gibson og epiphone de er ganske make da? men isåfall, så spiller jeg i et ganske stort band og bruker disse!!!Dere lurer kanskje på hvorfor jeg heter COPYFENDER da, men det er fordi min første gitar var fender!!!(copy)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå orker jeg ikke mer. :evil:

Gibson er Gibson og Epiphone er Epiphone er Epiphone... Det eneste de har felles er at de ser like ut (på avstand). Håndarbeidet og kvaliteten på råmateriale og electronic kan ikke sammenliknes... og hvor en Gibson BB hovedsakelig er produsert for hånd er en Epiphone masseprodusert av maskiner.

Epiphone er helt sikker gode gitarer side de er så utbrett men vær så snill og slutt å kall de Gibson for det er det ikke. Jeg har selv en Gibson LPC BB '57 og hvis du setter den ved siden av en Epiphone LPC (har ikke sett en ELPC BB) og bare ser på de, ser du kvalitetes forskjellen med det blåtte øye og når du setter deg ned med de føler man forskjellen og spesielt i den akustiske lydes hører man også dette. Begynner man så å justere gitaren (action, intonation osv) kommer dette enda mer frem.

Som Netrom sa, blir dette som å sammenlikne epler og appelsiner... eller en Ford og en Mercedes. Begge fører deg fra A til B, men det er måten du kommer deg frem på som er forskjellen.

PS! Den Fender kopien du har er dessverre ikke en Fender heller. Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det... men burde ikke da de som sverger til disse være såpass stolte at de kaller de for Epiphone og ikke Gibson? Tror vel egentlig også at man da bare skyver problem stillingen foran seg. Hvis man sammenlikner en Epiphone Elitist med en Gibson LP Studio har du muligens rett men da sammenlikner man det beste fra en fabrikant med det rimeligste fra en annen. Er slikt sammenliknbart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at en Gibson Std. Les Paul kun er marginalt bedre enn en Epiphone Elitist Les Paul. I forhold til pris vil Elitist'en være den absolutt beste deal'en. Vil kanskje bli som å sammenligne en fender Mexico Strat og en Highway 1 Strat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.