Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

John Mayer


ChrSB

Anbefalte innlegg

Jeg synes: han spiller bra, men det han spiller er kjedlig og dårlig fordi det er lite melodisk.

EDIT: bæ bæ lille lam er forsåvidt melodisk, så ikke noe vondt om den, men denne fyren ville nok harvet istykker sangen til det ugjenkjennelige og melodiløse med tekniske vrier og skill fleksing.

Endret av Wikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes: han spiller bra, men det han spiller er kjedlig og dårlig fordi det er lite melodisk.

EDIT: bæ bæ lille lam er forsåvidt melodisk, så ikke noe vondt om den, men denne fyren ville nok harvet istykker sangen til det ugjenkjennelige og melodiløse med tekniske vrier og skill fleksing.

Nå mener jeg ikke å være frekk, men har du i det hele tatt hørt/sett noe særlig av Mayer?

Siden du kommer med typiske "anti-shred"-argument mot en gitarist som langt fra er noen shredder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Perfekt teknikk" osv, men fryktelig kjedelig.

Jeg stusset litt ved denne, for om det er en karakteristikk ved Mayer jeg ikke ville brukt, så er det "perfekt teknikk". Kan du linke til noen videoer på YouTube som eksemplifiserer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 15 år siden kalte vi sånt SRV rippoff, men hvis du har en hit skive, ser bra ut og dater Jessica Simpson kommer du visst unna med alt.

Det jeg har mest sans for med Mayer er at han låter bra. Han spiller greit nok men faen det låter skitbra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 15 år siden kalte vi sånt SRV rippoff,

Også kjent som Albert King-ripoff-ripoff.

Jeg vet hva du mener, men jeg tror aldri noen har hørt SRV og trodd at det kanskje var King til det var lyden, stilen og settingen for forskjellig. Jeg syntes Mayer drar det litt lenger, ikke for det, hadde vel aldri tatt Mayer for å være SRV heller tild et er det altfor mange damer i salen, he he.......... ellers så er vel Doyle Bramhall II han som drar King lengst med strenger opp ned og greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes: han spiller bra, men det han spiller er kjedlig og dårlig fordi det er lite melodisk.

EDIT: bæ bæ lille lam er forsåvidt melodisk, så ikke noe vondt om den, men denne fyren ville nok harvet istykker sangen til det ugjenkjennelige og melodiløse med tekniske vrier og skill fleksing.

Nå mener jeg ikke å være frekk, men har du i det hele tatt hørt/sett noe særlig av Mayer?

Siden du kommer med typiske "anti-shred"-argument mot en gitarist som langt fra er noen shredder.

Som jeg skrev i posten som dette var oppfølgeren til baserer jeg meg på 5 youtube klipp. Orker ikke se fler, føler jeg har gitt det stor nok sjanse, men det er mulig jeg en dag skifter mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Perfekt teknikk" osv, men fryktelig kjedelig.

Jeg stusset litt ved denne, for om det er en karakteristikk ved Mayer jeg ikke ville brukt, så er det "perfekt teknikk". Kan du linke til noen videoer på YouTube som eksemplifiserer dette?

Nei, delvis fordi jeg ikke gidder lete etter de klippene jeg så for mange dager siden, delvis fordi jeg ikke mente det så alvorlig og derfor satte anførselstegn, og delvis fordi jeg ikke er så dyktig at jeg kan si hva som er perfekt teknik. Jeg kunne kanskje heller sagt at jeg synes han spiller på en sånn måte at notene kommer klart frem og virker flink, men jeg husker ærligtalt ikke helt hva som var inntrykket bortsett fra at det var melodiløst og dermed uinteressant for meg.

Men siden jeg nå måtte:

fra 2:50 og utover. Totalt melodiløst, bare en masse "jamming" "improvisasjon" eller det jeg vil kalle "melodiløst crap" som dog krever ferdighet og teknik, men ei heller særlig mer. Jeg kan lett improvisere å plystre sånne mønstre med forskjellige sånne vrier, det krever svært lite. Til forskjell fra meg kan han spille det på gitaren, men det er likefult ikke særlig kreativt eller melodiøst. Det er vel rett og slett "sjangeren" som helhet jeg ikke liker / imponeres av. Mitt problem. Dette svarer forsåvidt også PerA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at det strengt talt ikke er særlig krevende å spille gitar. Det er bare å putte fingerene på venstre handa på halsen og så slå an strengene sånn ca samtidig med et plekter med høyre handa og vips så blir det musikk.

Blues, fuck blues, never heard of it..................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i lang tid tenkt å sjekke han ut men har aldri fått gjort det !

Hvilke albumer bør bestilles? Nevn hvorfor helst ;)

Du kan jo få min vurdering av de platene jeg har...

CD-ene kronologisk rekkefølge etter utgivelsesår.

Room For Squares: Debutplata. Er i pop sjanger'n (med elementer av jazz, blues og rock ettersom), stort sett bass, trommer, vokal, gitar besetning. Flere gode sanger, No such thing, Neon (som tidligere nevnt), City Love og klisse-sangen Your Body Is a Wonderland :P Har forøvrig kommet i ny utgave med 2 bonus spor, cover av SRV sin Lenny og Hendrix sin The Wind Cries Mary.

Any Given Thursday: Live: Stort sett samme sanger som Room For Squares, men i Live versjon. I tillegg noen coverlåter og tidlig versjoner av noen av låtene på Heavier Things. Etter min mening en plate for de mer spesielt interesserte.

Heavier Things: Ligger i pop sjanger'n i likhet med debuten, men denne gang er det litt utvidet bestning på noen av sangen. Mange bra sanger, men kan trekke fram Something´s Missing, New Deep, Only Heart og Wheel som mine favoritter.

Try! John Mayer Trio Live: Live-plate som innholder sanger fra Heavier Things, den kommende plata Continuum samt noen coverlåter. Besetning John Mayer (vokal, gitar); Pino Palladino (bass gitar) of Steve Jordan (trommer). Denne plata er der John Mayer viser seg som blues-gitarist, noe han gjør meget bra. Liker du SRV, Hendrix osv er dette plata for deg; mye mer trøkk i denne enn de andre platene. Min favoritt.

Continuum: Rolig pop plate. Samme besetning som på Try som hovedkjerne, men en del gjester/studiomusikkere i tillegg.

Mine anbefaling er Heavier Things hvis du vil ha en pop-rock plate, eller Try! hvis du fortrekker litt mer røff blues-stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.