Gå til innhold
ChrSB

John Mayer

Anbefalte innlegg

Fy søren, jeg har virkelig fått øynene opp for John Mayer. Spillingen hans er utrolig rå og digger sounden hans. Andre som er enige? Føl dere gjerne frie til å poste videoer!

Endret av Rednef

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flink han. Selv om låtene hans blir litt kjedelige til tider.

Knuste vertfall boring`old`Clapton der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig, han er vel en av de best nye bluesmusikerne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker også Mayer, men ikke dette radiovennlige pop'n han har spilt inn. Når vi snakker om beste nye bluesmusiker er det vel egentlig bare en; Joe Bonamassa. (dersom "ny" er 1. Ikke død - 2. under 70 år)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, er ikke så glad i Bonamassa. Han er jo en vanvittig morbid type. Teknisk er han utrolig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mayer er konge ja, både som gitarist og låtskriver/vokalist. Morsom er han og!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, Mayer er dyktig han. Har det meste av det han har gitt ut; syns det er mest fres over live-platen John Mayer Trio (JM3), men de andre platene er også bra.

Forøvrig ganske morsomme sanger å spille. Du finner tabs til mange av dem her: http://www3.sympatico.ca/g403z/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mayer er stor her i gården. Er meget glad i alle albumene hans.

Synes han får masse ros for å være en god bluesgitarist, men låtene hans synes jeg er utrolig gode. Flott låtskriver, morsom mann (sjekk bloggen hans) og raff gitarist.

Når det gjelder gitarspill, så synes jeg bl.a "Neon" er uovertruffen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har i lang tid tenkt å sjekke han ut men har aldri fått gjort det !

Hvilke albumer bør bestilles? Nevn hvorfor helst ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heavier Things og Continum er de beste albumene etter min mening:) Det er vel også de albumene som det er mest fokus på gitarspillet hans også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, godt å se at andre også digger Mayer! :) I og med at han ikke rendyrker noen sjanger er han kanskje litt vanskeligere å like. Poplåtene hans er radiovennlig pop, men det er mye detaljer ute og går som gjør det mer interessant om vi går litt lenger bak i tid. «Continuum» er ikke noen schlägerplate for min del, jeg syns den blir litt for stillestående, men jeg har hørt ham påpeke at han ville at skiva skulle låte sånn.

Jeg er mer fan av de tidligere tingene han har gjort, kanskje med unntak av «Try!», og har live-skiva (og -DVD'en) «Any given Thursday» som den jeg nok helst ville høre på om jeg skulle velge én. Litt artig er også at han har gjort en god del coverlåter, som du gjerne finner på importsingler, for eks «Kid A» av Radiohead, «Wind cries Mary» av Hendrix, osv… Disse er ting han visstnok har gjort på forskjellige TV-shows (MTV TRL for eks).

Kanskje er en av grunnene til at jeg digger ham mer live at jeg var på Vega i København i 2005, under «Heavier Things»-turnéen, og har siden hatt et ønske om å få ham tilbake til Norge. Sist han spilte var på Gamla, i 2003 eller noe, før jeg ante hvem han var. Konserten på Vega var jævlig bra, rett og slett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke det gamle nicket til å fungere, skjønner ikke hvorfor.. Fryktelig irriterende. Ang denne gitaristen er konklusjonen etter 5 youtubevideoer at han er som en pavarotti som synger bæ bæ lille lam og andre barnesanger. "Perfekt teknikk" osv, men fryktelig kjedelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.