Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe bass og bassutstyr fra utlandet?


Mytola

Anbefalte innlegg

Bytt ut prisene ovenfor med hva som helst. Jeg antar at selv en Stingray koster mer enn 4000 i innkjøp... dermed reduseres avansen til distributørene og forhandlerne tilsvarende.

Jeg fikk en gang en bass til innkjøpspris som takk for flere tjenester jeg hadde gjort innehaveren, og da fikk jeg bassen til 6000,-. Vanlig utsalgspris var 9900,-.

Norske musikkforretninger tjener ikke penger i bøtter og spann...

Hvis vi ikke liker prisene deres får vi ta sjansen og importere våre egne leker. Selvsagt får vi ikke service i Norge da... det skulle da også bare mangle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Thunder Fingers

Gjør min egen service :lol:

Nei, det er nok IMPORTØREN som tjener pengene her, ikke butikken.

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig enig med Thunder Fingers her. Første så har butikkene her i Norge jalla utvalg av basser, er man heldig så ser man en Fender, resten er billig basser. Andre tingen er kabinett o.l. sært utvalg der og, effektbokser har de faktisk et helt greit utvalg. Men betale 14-15000 for en USA Fender eller en Gibson Thunderbird bass for 20000kr er bare helt bak jordet, virker ut som disse lagerguttene tar seg veldig godt betalt. Betale for 15 til 20000kr for en fabrikkstandard bass blir alt for drøyt. For de pengene så kan man få bruker-spesifike basser. Gibson eller Listerud? Hadde selvfølgelig blitt en Listerud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Av kabinetter så ser jeg jo faktisk nesten bare Hartke og Behringer i butikkene, selv om Kick imponerer og har EBS, Mesa/Boogie og Ashdown (av den østen produserte linjen selvfølgelig...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, prisnivået henger etter i Norge. Vi har ikke fått nyte godt av prisnedgangen og lav dollarkurs enda. Samtidig er vel Internett i ferd med å sparke beina under norske musikkforretninger.

Poenget mitt er vel såre enkelt. Som kunde har du to alternativer:

Enten å kjøpe instrumenter i norske forretninger og betale den prisen det koster. Da har du tilgang på service og reklamasjonsrettigheter og det meste kan ordnes om det blir behov for det.

Eller å kjøpe instrumenter fra utlandet og importere selv. Da sparer du mange penger, men alt som relaterer seg til service og lignende må du håndtere selv. Det er en kalkulert risiko som du må beregne inn i prisen.

Jeg sier ikke hva som er riktig og hva som er galt. Noen distributører tar seg godt betalt, andre tar seg mindre betalt. Sånn er livet. Lev med det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen distributører tar seg godt betalt, andre tar seg mindre betalt. Sånn er livet. Lev med det. :)

Det er et faktum ja. Enkelte har faktisk mistet argentur pga dem overpriser produkter.

Et annet faktum er prispolitikk som store konsern som Fender med flere driver. Hvor dem nekter forhandler å eksportere produkter deres for at dem selv skal kunne ta seg bedre betalt fra utenlanske grosister. Dette er jo samme grunn folk driver å importerer nye biler fra f.eks. Danmark hvor importørene har klart å forhanlde fram bedre priser enn de norske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Har et tips her jeg også.

Sender ikke musikkbutikken i Usa internasjonalt? Sjekk Jetcarrier.com, de lager en "postkasse" til deg og sender den vidre:)

Faren min har bestil ca 5-6 gitarer derfra (prs, gibson, fender) og de funker veldig bra. Håper det er til hjelp for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg planlegger å kjøpe en G&L L2000 fra England..

Jeg har fått dette tilbudet fra selger:

"André

The trade for both is probably not a good one for me, so the G&L will still be for sale.

I've had alook at shipping prices to Norway and it would cost £60-£70 uninsured. That would make the overall price £385 - £395. Would you still be interested at that sort of price?

John "

Virker dette som en bra deal? Eller skal jeg heller bestille ny fra Frankrike her?

Svar så fort som mulig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny fra playback.fr vil koste deg ca. 4500,-

Den brukte fra basschat vil koste deg 5300-5500,-

Hvorfor så mye mer? :huh:

Henrik, din G&L ekspert, kan du ikke hjelpe meg å finne en L2000 Tribute (Natural) til bra pris. Jeg har aldri bestilt fra utlandet før... :(

Endret av Vuelo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at du finner en bedre pris enn den fra playback.

Den brukte vil koste mer på grunn av moms. Den fra playback har moms og frakt inkludert i prisen. :)

Åjaaa, dumme meg! :rolleyes:

Den fra playback er en "Tribute Premium".

Hva vil det si, i forhold til en vanlig Tribute? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.