Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

Gjest Thunder Fingers

Tøff den da! Kunne nesten vært litt fristet sjøl. (Bare at det er ikke det jeg er ute etter nå :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Vil tro det, det er jo kjent som gode basser.

Haha, satan jeg hater det når gas begynner å rive igjen :P Håper bare jeg finner en bass som er den 3dje som blir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Thunder Fingers

Dagens fangst:

Moody Leather "talkbass" reim.

Seymour Duncan Custom Shop SPB-1 pickup.

Driver å krangler litt med meg selv om jeg skal vente på de nye strengene før jeg slenger i SD pickupen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne posta i forsterker-forumet, men mykje hyggelegare folk her :P :

Framleis ikkje skaffa meg forsterkar, for dei som hugser ei stund tilbake...

Har sett litt på desse:

Combo:

EBS Neogorm 210

Markbass CMD 102P

Topp:

Markbass Little Mark II eller III

EBS Fafner (litt vel dyr, kanskje brukt)

Trace Elliot AH500-7 (litt vel dyr, kanskje brukt)

Kabinett:

Markbass Traveller 102

EBS Neoline 210

Epifani UL-210

Open for forslag, råd og meiningar...:P Er på jakt etter noko med skikkelig punch, og som er lett å bære (derfor alle neodymcomboane og -kabinetta)

Prisområde er vel frå 5 000,- til om lag 10-12 000,-

Hagstrøm i Bergen har ikkje verdas største utvalg akkurat (iallefall ikkje sist eg var der), så vanskeleg å få prøvd alle alternativa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Er ganske ny på bass, har spilt i et år nå, mest med plekter (noe som viste seg å være en tabbe).

Skulle stemme den etter å ha festet nye strenger på min ikke-så-fantastiske Morgan SB-02

(lurer på om det er denne: http://www.musik-magazinet.no/VarevisningD...kat=3&grp=6 ) da en liten plastbit fra "the nut", altså den lille greien som holder på plass strengene på toppen av halsen, falt av.

Lurer på om jeg brukte feil streng til E-en, ser ut som om oppsettet til denne bassen var .95-.85-.65-.45 istedenfor (vanlige?) .105-.85.-65.-45. Er dette vanlig? har aldri vært borti forskjellig tykkelse på strengene på en vanlig 4-strengers bass før. Nå skal det nevnes at jeg ikke har spilt på så mange heller, men likevel.

Endret av BuyYourOwnBeer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Jeg er ikke helt sikker på hva du spør etter her, Men "standard" er 45 til 105. Personlig foretrekker jeg det tyngre, og har i det siste gått opp til 50 - 110 på basser stemt i standard.. Kan ha noe med at jeg vanligvis spiller på 135 - 85 i metalbandet jeg spiller i.

men "industristandarden" er nok 45 - 105.

Og velkommen til forumet!! :D

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Meh, liker ikke forsterkerene til Ampeg..

Men kabinettene er ikke verst, kanskje jeg skal kjøpe et til "rig 2", Husker jeg fikset en ganske så snasn tone gjennom Kanonjon sitt ampeg 4x10 med Sansamp RPM preampen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.