Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

Hei.

Har flere ganger prøvd Ã¥ fÃ¥ kjøpt meg en ny bass, men klarer aldri helt Ã¥ bestemme meg for hva jeg vil ha nÃ¥r jeg har penger, og nÃ¥r jeg omsider har bestemt meg for hva jeg vil ha sÃ¥ har jeg ikke penger mer :P de siste bassene jeg har titta pÃ¥ er Dean edge q4 bartolini og Warwick corvette std. tenkte at isteden for Ã¥ lage en helt ny trÃ¥d om dette, sÃ¥ kan jeg like gjerne spørre her. er det noen som har erfaring med disse ? og da spessielt Dean'en (sjangsen er stor for den ettersom den koster 4k mindre enn Warwick'en)

edit: må nesten svare på siste komentar:

Intervjuet med araya var kult :) og ja, hørtes litt ond ut på slutten der ja :P men virker jo som en trivelig mann med tanke på ideene hans rundt signatur bassen.

Endret av fiction
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare gode erfaringer med Dean. Det er solide og gode instrumenter som stort sett holder veldig høy "kvalitet pr. krone" rate. Jeg har selv eid et par Dean basser, og jeg har ogsÃ¥ anbefalt Dean Edge til flere ved tidligere anledninger. SÃ¥ Dean er et godt valg.

Warwick er litt mer "hit&miss", ikke fordi kvaliteten er dårlig, men fordi man enter liker eller misliker dem. Prøv før du kjøper! :)

En klar anbefaling fra meg er Yamaha BB-bassene. Her er det mye bass for pengene og de konkurrerer med langt dyrere alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største problemet der, Arne, er Ã¥ finne dem... de er ikke mest vanlige her pÃ¥ berget. Dean, Warwick og Yamaha fÃ¥r man ihvertfall mulighet til Ã¥ prøve ut de fleste steder. :)

Ja, jeg skjønner jo det problemet der.. Men det er jo "umulig" å ikke like de bassene, jeg kan hvertfall stå innefor Sb-2'n som jeg har selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Hah! Mester på Ã¥ føkke opp basser: Me!

Blir alltid et eller annet tull når jeg bytter preamp, men nå gidd jeg ikke mer, så ser mer på det etter skolen i morgen :P

Angrer og som en hest på at jeg ikke har øvd mer opp igjennom tiden.. Til dere unge: Lær dere alt og øv! lær å les musikk! Gjør så uendelig godt for timing og alt det der i ettertid! Samt, ikke hør på Jeff Berlin, og bruk Metronomene for alt de er verdt!

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.