Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!

Anbefalte innlegg

Ja, det er jeg som har laget det, det er improvisert. Og takk for komplimentet. :)

Pulcinellaen er betraktelig billigere *hehe* *fiskefiske*

Det er også en veldig bra bass, da. Hadde beholdt den hadde den vært 34".

Men var ikke meningen å promotere bass-salg akkurat nå, da! :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sånn! Bass er bestilt! G&L MJ-4 i blackburst, med natural binding, matching headstock og lined ebony fretless. Kommer til å se omtrent slik ut:

8x3 Stenger? Ser ut som en dyr oppskrift på ryggproblemer og senebetennelse

Posted Images

Gledelig nyhet! Tilbragte en del tid i byens musikkbutikker i dag på jakt etter en compressor, og ville da prøve EBS sin multicomp. Men det har seg sÃ¥nn at morgan er ikkje lenger impotør av EBS til norge, nÃ¥ er det bare 4sound som impoterer merket til norge. Det blir da bare Ã¥ finne i 4sound kjeden sine butikker. Og sÃ¥ hadde visst ogsÃ¥ EBS skifta om pÃ¥ noe fabrikk-greier, fikk ikkje helt med meg det. Men! Det eg fikk med meg var at prisene kommer til Ã¥ synke pÃ¥ de fleste EBS produkter i norge. Multicompen som eg var ute etter har eg sett pÃ¥ internett til over 2000, mannen i butikken fortalte meg at om maks 1 mÃ¥ned ville de ha den inne i butikken til 1400 kroner.. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver meg for siste gang, håper dere klarer å overse hvis dere synes det er for masete.

Jeg skulle gjerne ha hatt med en bassist eller to her:

http://forum.gitarnorge.no/Skal-vi-spille-...-sa-t18642.html

Det er da en liten nedtur at det er kun gitarister som deltar. Synes jeg. Det blir jo minst 80 takter med "gittarsolo", så et par innspark fra dypet hadde passet glimrende i helheten!

To dager igjen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje kanskje kanskje kanskje kanskje eg kan.. Men ikkje skriv meg opp på noen liste ellernoe! Har premiere og to oppsetninger av en kabaret eg spiller i i helga, men skal se på det..

Edit: Tengte kanskje noe slapping hadde vert kult?

Endret av p_bassmann
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint at dere overveier!

Rocker og rocker- dette er da på det nærmeste taffelmusikk.. Mange muligheter på den lydsnutten, det har gitaristene bevist, uten å gå i detaljer, fra rene shredsaker via etniskispirerte saker til mer lydteppeaktige ting. Har jobbet med det i kveld, og det har faktisk vært skikkelig moro.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet du har kikket på det, og det setter jeg pris på. Målet er ikke å få med samtlige medlemmer på forumet, det hadde blitt for voldsomt.

Jeg bare forsøker å få med et par bassister, og skjønner godt at mange velger å ikke delta.

Man kan også delta i konkurransen som kommer etterpå!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Thunder Fingers

heh.

"Ibanez - Everything smaller than everything else!"

Gjelder både for halser, kropper, pickuper OG potter! (Driver Ã¥ bytter preamp i den.. Seymour Duncans potter er mye større enn de originale.)

Første sang når jeg skiftet playlist: Taake - lukt til helvete... Håper ikke dette er et tegn om noe :P Skal se om jeg kan bruke de gamle pottene, hadde vært praktisk, dog det blir jævlig mye mer lodding :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Thunder Fingers

Oppgradering har vært planen hele tiden :P Visstnok sÃ¥ skal preampen være det "dÃ¥rlige" med bassen, sÃ¥ jeg setter inn en Seymour Duncan preamp i den, selv om jeg synes at den gamle gjorde jobben.. Pickuper er det faktisk bare mulig Ã¥ bytte til Bartolini MK (De har en litt sær størrelse, sÃ¥ det blir custom om ikke), Og Bartolini MK1 som sitter i den skal være mer agressiv enn USA Bartoliniene, sÃ¥ jeg tror jeg beholder de pickupene... Selv om den ikke trenger det sÃ¥ kommer den og til Ã¥ fÃ¥ et sett med Hipshot Ultralite stemmeskruer.

Må kjøpe nye potmeter uansett, SD Preampen kom standard med stacked bass/treble, og jeg vil egentlig ha de separat, så slipper jeg det hullet i bassen der det tidligere var et potmeter. Vil og holde meg til SDs anbefalte motstand i potmeter, og der var de fra den tidligere preampen helt feil, på nesten alle hold.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• takk. men den må hentes, dessverre.
    • Eneste mulighet for å komme videre nå er nok å prøve med en annen kondensator mic.  Lydkortet fungerer fint med gitar rett inn - og da vil jeg anta at en dynamisk mic også fungerer - om det ikke skulle være en feil med xlr inngangene på begge kanaler som reduserer nivået. Det anser jeg som lite trolig. Andre kabler er prøvd uten resultat. Tviler også på feil i setup i DRW da lavt nivå og støy/sus er akkurat det samme gjennom hodelelefonutgangen på lydkortet. Får høre litt rundt om noen i nærheten har en  som kan lånes. I ytterste konsekvens - kjøpe en fra butikk som har x antall dager åpent kjøp/returrett.
    • Er det full stopp i prosjektet?
    • JC22 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=205905820
    • Det er jo ikke så mye annet å gjøre enn å feilsøke. Lån en annen mic og prøv. Om det så er en standard 58 eller så, bare det er en du vet funker. Da får du i hvert fall evt luket bort mikken og/eller lydkort som problem. Prøv også med annen kabel. Hvis det ikke er noen forskjell da, må du inn i innstillinger på lydkort og garageband og se.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.