Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

hmmmmm... GAS???

Jeg hadde en Ibanez Musician MC924 som min første fretless bass. Den hadde et slags PJ-oppsett, og lÃ¥t fantastisk bra. GjennomgÃ¥ende hals pÃ¥ den. Men pÃ¥ mange Ibanez-basser ligger strengene ganske høyt over kroppen ved stolen, og det liker jeg ikke. Det var det største ankepunktet mitt mot Ibanezen. At jeg solgte den var egentlig en ganske kuriøs affære.

Det hadde jeg slik at jeg hadde KJEMPE-GAS etter en 5-strenger. Jeg hadde en Precision båndbass og denne Musician fretlessen, begge var selvsagt 4-strengere. Da jeg så Nathan East med den hvite BB5000-bassen hans, ble jeg helt solgt. Fullstendig! Jeg bestemte meg for at jeg MÅTTE ha en slik en. Vi reiste forbi Göteborg litt tilfeldig, og der fant jeg en svart BB5000. Den kostet 9900,- svenske, men dette var så tidlig at mine foreldre ikke hadde kredittkort. Så vi måtte i tilfelle ta kontakt med banken hjemme og få telexet ned pengene. Min far påsto at han skulle kunne skaffe meg en BB5000 til samme pris i Norge, og vi reiste av gårde. Kom hjem, sjekket prisen.... og fikk hakeslepp som alltid. 15.000,- skulle den samme koste i Norge, og det ville ta noen måneder å skaffe den. Til og med min far angret seg da!

VEl, uansett, det viste seg etterhvert umulig å få reist tilbake til Göteborg, så jeg endte opp med å skyte en hvit pil etter den yamahaen. Og 15000 var uaktuelt, så jeg slo til på en hodeløs Warwick Nobby Meidl 4-strenger istedenfor. Så solgte jeg Musician-bassen og fikk Gitarverkstedet i Bergen til å bygge om Fenderen min til 5-strengers fretless. Den ble hovedinstrumentet mitt i over 10 år. :)

har ofte lurt poå hva som ville skjedd om jeg hadde kjøpt den Yamahaen den gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg skal påta meg Ã¥ peke ut noen som jeg aldri kommer til Ã¥ selge.... men....

jo, et par-tre stykker er det, men av litt andre grunner.

Clement Lise, Clement Tundra IV og Clement Anne VI, de tre kommer nok til å bli værende for eveig og alltid. Mest fordi de er mine design (Tundra IV ikke mitt design, men mine specs).

Utover de er alle bassene mine byttbare. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye tror du Lise'n ville gått for hvis du hadde mÃ¥ttet selge den?

Hmmmm.... det er vanskelig å si... det er en bass som har veldig mye høyere spesifikasjoner enn standardbassene til Tom, så regner med at med den elektronikk-pakka (Nordstrand Dual Coils, 18V Aguilar OPB-3, Hipshot piezo stol og Bartolini pickup buffer) og med det håndverket (kroppen er i fem lag, black limba (korina) / accent stripe / mahogny / accent stripe / koa) og med uthuling, så ville prisen fra Tom lagt på rundt $2500. Med moms og frakt vil det si at reell pris ligger på rundt 20.000 her i landet. Antar at jeg ikke ville akseptert så mye lavere enn 15. Men som sagt... det er helt uaktuelt for meg å selge den bassen uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller på bÃ¥de 4-, 5- og 6-strengere, og de er gode til forskjellige ting. Til enkelte ting foretrekker jeg 4-strengere, det er lettere Ã¥ ha full kontroll pÃ¥ en 4-er. :)

du får spørre P_bassmann, han prøvde den på onsdag på Hagström i Bergen. :)

Men du vil nok helt sikkert prøve den nye 6-strengeren min som snart er på vei over dammen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Fant ut at jeg egentlig ikke liker 5ere, men trivest veldig godt på 6 og 4 strengere :P Rart, jeg vet.. vet ikke hvorfor det er slik.

Har uffatelig lyst å bygge en 4 strenger MM/P med Delano pickuper og preamp og Status hals.. (Og det andre dere vet jeg er glad i, Hipshot og Badass II :lol: ) Så det blir nok neste prosjekt, sikkert bygd i løpet av de neste 3 månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives egentlig bra på både 4-, 5-, 6- og 7-strenger, men skal jeg spille soloer (akkord-ting, "klassisk" el.l.), er det Manne 5-strengeren stemt E-C som gjelder.

Er litt spent på om den nye 6-strengers Clement-bassen min kan konkurrere ut Mannen..... det blir spennende å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.