Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

Fint at dere overveier!

Rocker og rocker- dette er da på det nærmeste taffelmusikk.. Mange muligheter på den lydsnutten, det har gitaristene bevist, uten å gå i detaljer, fra rene shredsaker via etniskispirerte saker til mer lydteppeaktige ting. Har jobbet med det i kveld, og det har faktisk vært skikkelig moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

heh.

"Ibanez - Everything smaller than everything else!"

Gjelder både for halser, kropper, pickuper OG potter! (Driver Ã¥ bytter preamp i den.. Seymour Duncans potter er mye større enn de originale.)

Første sang når jeg skiftet playlist: Taake - lukt til helvete... Håper ikke dette er et tegn om noe :P Skal se om jeg kan bruke de gamle pottene, hadde vært praktisk, dog det blir jævlig mye mer lodding :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Oppgradering har vært planen hele tiden :P Visstnok sÃ¥ skal preampen være det "dÃ¥rlige" med bassen, sÃ¥ jeg setter inn en Seymour Duncan preamp i den, selv om jeg synes at den gamle gjorde jobben.. Pickuper er det faktisk bare mulig Ã¥ bytte til Bartolini MK (De har en litt sær størrelse, sÃ¥ det blir custom om ikke), Og Bartolini MK1 som sitter i den skal være mer agressiv enn USA Bartoliniene, sÃ¥ jeg tror jeg beholder de pickupene... Selv om den ikke trenger det sÃ¥ kommer den og til Ã¥ fÃ¥ et sett med Hipshot Ultralite stemmeskruer.

Må kjøpe nye potmeter uansett, SD Preampen kom standard med stacked bass/treble, og jeg vil egentlig ha de separat, så slipper jeg det hullet i bassen der det tidligere var et potmeter. Vil og holde meg til SDs anbefalte motstand i potmeter, og der var de fra den tidligere preampen helt feil, på nesten alle hold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Jeg må innrømme at TB'ene ligger Ã¥ lurer i bakhodet mitt og ja :lol: Og bryter ut i lette GAS utbrudd nÃ¥r jeg hører pÃ¥ The Whos "Quadrophenia"..

Sånn, da pensjonerer jeg 6eren en ukes tid i påvente av nye deler :P Stolen er faktisk imponerende solid, så den beholder jeg på den, men den blir vel sammen med pickupene det eneste som er originalt på bassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del må nok innrømme at jeg er mer Yamaha-mann enn Ibanez-mann. Selv om de rimelige RBX-bassene kanskje kan sammenlignes litt med SoundGear-serien, sÃ¥ har jeg aldri trivdes med SG-serien. BTB (?) serien har jeg aldri spilt pÃ¥, den ser mer passende ut for meg. Men Yamaha er helt sjef i mine øyne. De har de rimelige BB-bassene, RBX-ene er kurante (selv om jeg ikke er sÃ¥ hekta pÃ¥ dem), og TRB finnes i forskjellige versjoner (i ulike prisklasser) som er veldig bra.

Selv har jeg ALLTID hatt lyst på en gammel BB-bass. Gjerne en 3000 eller en 5000. Har alltid vært fascinert av dem siden jeg så Abraham Laboriel og Nathan East med dem på begynnelsen av 80-tallet. :)

Soundgear-serien har av en eller annen grunn alltid føltes "feil" på høyrehånda mi. Kan ikke helt forklare hva det er som gjør det, men.... det er noe med strengehøyden over kroppen rundt stolen, tror jeg. :)

Men jeg skal innrømme at det er EN Ibanez jeg sikler etter... og det er den gode gamle Musician serien. Hadde ikke gjort noe å lagt en sånn en til i samlingen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Ja, Jeg forstår hva du mener med høyrehånden, jeg har brukt litt tid på finne det som er den "perfekte" høyden for meg slik at det er perfekt for begge hender, og tror jeg har funnet det nå egentlig. Musician bassene er herlig, Kunne tenkt meg en selv, da spesielt de fra 79, med smilefjes EQ'en og humbucker pickupene. Eide jo en Ibanez Roadster fra 79.. Fantastisk bass, spilte bra og hørtes kanon ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.