Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

Den var ikke dårlig. Lyden i den var helt kurant, selv om den kanskje ikke var helt kjempe konge. Men absolutt bra, for all del. Tight lyd i H-strengen, også. Jeg syntes vel kanskje gripebrettet er litt for flatt, slik at det nesten kjennes som om strengene blir konkave, men det er smak og behag. Et annet uvant design er halslommen, som faktisk strekker seg helt ned til 14. bånd. Dermed blir det veldig "tjukt" og klumpete når du skal oppover halsen. Og jeg syntes også designet bak på kroppen er litt uvant, tar ltt tid å venne seg til.

Det største problemet er at bassen var TUNG, over 6 kg!!! Helt klart det tyngste instrumentet jeg har spilt på noen gang (tenker da på vekt og ikke spillemessig, for den var helt kurant lettspilt). Strenger er også et problem, det er vanskelig å skaffe strenger til en ok pris, og det må spesialbestilles fra USA. Conklin har strengesett tilgjengelige, men de er litt kostbare. Og stolen er også litt trang, så du kan ikke bruke hvilke som helst strenger...

Absolutt en bass å vurdere om man er sikker på at man trenger 7 strenger. Jeg fiksa det ikke. Min grense går på 6, og på en del ting er det absolutt greiest med 5.... E-C stemming er helt genialt.

Husk også at dette ikke er en "ekte" conklin, det er en korea-produsert bass som er designet av Bill conklin og bygget av Cort. Helt kurant kvalitet, men altså ikke en USA-produsert conklin.

Endret av MrWalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrWalker:

Hvordan tror du en seks-strenget Clement Mike med bånd og en Q-Tuner ville blitt?

BÃ¥de lyd og prismessig, tenker jeg.

EDIT: Tenkte kropp i sump-ask.

Lydmessig? Konge!

Prismessig:

Med en standard hals (lønn/ibenholt i ett stykke), kropp i ett stykke (sump ask) og med Q-tuner pickup tipper jeg prisen havner på ca. $2000. Kanskje litt mer eller litt mindre. Altså ca. 14.000,- + 1000 i frakt = 15.000 + 25% moms = ca. 19.000,-.

Helt antydningsvis, altså . Du må kontakte Tom for å få eksakt prisoverslag.

Synd at dollarkursen gikk opp :(

Utsendemessig:

5301bodyfront.jpg

5302fullfront.jpg

Endret av MrWalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19.000 er litt i meste laget, så jeg mÃ¥ nok vente til dollaren er nede igjen.

For å se på den lyse siden, så får jeg mer tid til å glede meg på! :D

Har forresten fått helt dilla på lydklippet av "Tundra IV"en din på nettsiden.

Fantastisk lyd og godt spilt. Er det du som har laget sangen? Improv.?

Endret av Sverre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jeg som har laget det, det er improvisert. Og takk for komplimentet. :)

Pulcinellaen er betraktelig billigere *hehe* *fiskefiske*

Det er også en veldig bra bass, da. Hadde beholdt den hadde den vært 34".

Men var ikke meningen å promotere bass-salg akkurat nå, da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gledelig nyhet! Tilbragte en del tid i byens musikkbutikker i dag på jakt etter en compressor, og ville da prøve EBS sin multicomp. Men det har seg sÃ¥nn at morgan er ikkje lenger impotør av EBS til norge, nÃ¥ er det bare 4sound som impoterer merket til norge. Det blir da bare Ã¥ finne i 4sound kjeden sine butikker. Og sÃ¥ hadde visst ogsÃ¥ EBS skifta om pÃ¥ noe fabrikk-greier, fikk ikkje helt med meg det. Men! Det eg fikk med meg var at prisene kommer til Ã¥ synke pÃ¥ de fleste EBS produkter i norge. Multicompen som eg var ute etter har eg sett pÃ¥ internett til over 2000, mannen i butikken fortalte meg at om maks 1 mÃ¥ned ville de ha den inne i butikken til 1400 kroner.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver meg for siste gang, håper dere klarer å overse hvis dere synes det er for masete.

Jeg skulle gjerne ha hatt med en bassist eller to her:

http://forum.gitarnorge.no/Skal-vi-spille-...-sa-t18642.html

Det er da en liten nedtur at det er kun gitarister som deltar. Synes jeg. Det blir jo minst 80 takter med "gittarsolo", så et par innspark fra dypet hadde passet glimrende i helheten!

To dager igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje kanskje kanskje kanskje kanskje eg kan.. Men ikkje skriv meg opp på noen liste ellernoe! Har premiere og to oppsetninger av en kabaret eg spiller i i helga, men skal se på det..

Edit: Tengte kanskje noe slapping hadde vert kult?

Endret av p_bassmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.