Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!

Anbefalte innlegg

1 minute ago, sarge said:

Her var det lenge siden det var liv. Ingen som spiller bassgitar her lenger?

Joda ! 
Elbass, kassebass og litt kontrabass ! ;)

Grunnet koronaen blir det jo mest til ‘hjemmebruk’, men skal basse litt på en livestreamkonsert i mars !

20262AD4-5DC9-4A32-BD4C-BFCD2BF08ADB.jpeg

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da kom det en skikkelig fretless i hus. Brødrene SR koser seg i sofaen i dag.

Nå kom endelig denne godsaken hjem igjen etter å ha vært på utlån i et par år. Var blitt litt småherpa og manglet noen deler men nå er den justert opp og klar for action. SD Quarterpounder P og GFS hu

Sånn! Bass er bestilt! G&L MJ-4 i blackburst, med natural binding, matching headstock og lined ebony fretless. Kommer til å se omtrent slik ut:

Posted Images

Basser så ofte jeg kan 👍

Har booket et par gigs i april, så får vi se om vi får lov til å gjennomføre (og hvor mange som kan komme). 

Venter på funka ny (brukt) bassrigg, så da må man jo få anledning til å bruke den 🤞

Endret av Naigewron
  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt lang pause etter jeg har vært gitarist, men basser litt hjemme nå. Øver på tøffe 80-talls basslinjer :)

Her er de jeg bruker for tida.

IMG_6768.jpg

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

@el_roffo - Den liggende Streameren; er det noe hjemmesnekret? Har ikke sett slikt treverk fra Warwick. Broa er heller ikke helt Warwick-standard, men vet Rockbass brukte slike en stund.

Har akkurat begynt å leke meg med fretless (med en herpa Squier som noen har røsket båndene ut av), og liker det veldig godt. Må skaffe meg en oppegående fretless femstrenger.

Etter å ha knekt koden på femstrengere merker jeg at jeg har helt mistet interessen for firestrengere. Tilbringer det meste av tiden min med en gammel Ibanez SR505, men er som smått på jakt etter en Warwick Corvette femmer.

1701961432_2020-10-2916_29_59.thumb.jpg.6897007c2cd70615335c6633c8d73b96.jpg

Endret av Naigewron
Lenke til innlegg
Del på andre sider
24 minutter siden, Naigewron skrev:

@el_roffo - Den liggende Streameren; er det noe hjemmesnekret? Har ikke sett slikt treverk fra Warwick. Broa er heller ikke helt Warwick-standard, men vet Rockbass brukte slike en stund.

Den er hjemmesnekra ja. Veldig gammel og veldig hard furu, jeg har en tråd på DIY-forumet om den. Funker flott! Lurte på om jeg skulle ha delt Warwick-bro på den, men endte med en Badass-aktig sak av messing. Fram til '87 brukte Warwick standard Schaller-stoler så denne er frest ned et par mm i treet slik de gjorde det da.

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...

IMG_6789.thumb.jpg.b30b3489d3ba4fcb886cc2995d6dec0c.jpg

Nå kom endelig denne godsaken hjem igjen etter å ha vært på utlån i et par år. Var blitt litt småherpa og manglet noen deler men nå er den justert opp og klar for action. SD Quarterpounder P og GFS humbucker, kobla inn i en klonet Stingray-preamp. Jeg hadde glemt ut hvor bra denne bassen er... :) 

• Liker 5
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.