Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

1 time siden, sarge skrev:

Utrolig fin bass for pengene

Så langt er jeg veldig fornøyd, prislappen hjalp til at det ble ett hurtig valg ja. Ok satt opp, og intoneringen var slettes ikke verst. Nå gjenstår det bare å lære å spille bass. Samt venne seg til amp-sim, savner å ha lyd i rommet. Må nok google litt på bassamper utover natta. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutes ago, aeklette said:

Jeg har brukt BH250 på Aguilar GS 210 og 410. Funker helt greit i øvingssetting. Med DI-out funker den også live.
Etter at jeg kjøpte en TC combo med 2x10 ble BH250'en til overs. (Bruker Aguilar TH500 på GS'ene...)

Du får tipse meg hvis du skal selge den da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎05‎.‎01‎.‎2018 den 14.03, sarge skrev:

@Sverre hva endte du med av utstyr?

Endte med en Bacchus fra Finn og en EBS-rigg. Bacchusen er et knallinstrument, de kan greiene sine i Japan! Bedre enn det meste jeg har prøvd, må 10.000 opp for å i det hele tatt være på linje.

Riggen har jeg enn så lenge bare prøvd med leilighetsvolum og headset, men liker det den gir på lavt volum. Også pluss for å oppfylle en drøm fra jeg som tenåring hang her og Mytola skrøyt sånn av EBS.

Endret av Sverre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
1 minute ago, sarge said:

Her var det lenge siden det var liv. Ingen som spiller bassgitar her lenger?

Joda ! 
Elbass, kassebass og litt kontrabass ! ;)

Grunnet koronaen blir det jo mest til ‘hjemmebruk’, men skal basse litt på en livestreamkonsert i mars !

 

20262AD4-5DC9-4A32-BD4C-BFCD2BF08ADB.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basser så ofte jeg kan 👍

Har booket et par gigs i april, så får vi se om vi får lov til å gjennomføre (og hvor mange som kan komme). 

Venter på funka ny (brukt) bassrigg, så da må man jo få anledning til å bruke den 🤞

Endret av Naigewron
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@el_roffo - Den liggende Streameren; er det noe hjemmesnekret? Har ikke sett slikt treverk fra Warwick. Broa er heller ikke helt Warwick-standard, men vet Rockbass brukte slike en stund.

Har akkurat begynt å leke meg med fretless (med en herpa Squier som noen har røsket båndene ut av), og liker det veldig godt. Må skaffe meg en oppegående fretless femstrenger.

Etter å ha knekt koden på femstrengere merker jeg at jeg har helt mistet interessen for firestrengere. Tilbringer det meste av tiden min med en gammel Ibanez SR505, men er som smått på jakt etter en Warwick Corvette femmer.

1701961432_2020-10-2916_29_59.thumb.jpg.6897007c2cd70615335c6633c8d73b96.jpg

Endret av Naigewron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Naigewron skrev:

@el_roffo - Den liggende Streameren; er det noe hjemmesnekret? Har ikke sett slikt treverk fra Warwick. Broa er heller ikke helt Warwick-standard, men vet Rockbass brukte slike en stund.

Den er hjemmesnekra ja. Veldig gammel og veldig hard furu, jeg har en tråd på DIY-forumet om den. Funker flott! Lurte på om jeg skulle ha delt Warwick-bro på den, men endte med en Badass-aktig sak av messing. Fram til '87 brukte Warwick standard Schaller-stoler så denne er frest ned et par mm i treet slik de gjorde det da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.