Knewt 362 Skrevet Juni 26, 2015 Share Skrevet Juni 26, 2015 Den videoen kan da umulig være seriøs? Så skakkjørt vokal og megakjip gitarlyd og -solo... Bassinga var interessant, men ikke veldig mye mer. Meeen, det er nå min mening. Lenke til innlegg Del på andre sider
+Truckstop Chuckie 6 963 Skrevet Juni 26, 2015 Share Skrevet Juni 26, 2015 Min mening og. Lenke til innlegg Del på andre sider
CastorFiber 4 855 Skrevet Juni 26, 2015 Share Skrevet Juni 26, 2015 Hvis det der stort sett ikke holder mål, bortsett fra bassingen, skal jeg holde meg langt unna alt som har med musikkaktige lyder i nærheten av de som synes det ikke er bra nok. Skjønner ikke at det ikke er innafor. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider
SteikBacon 483 Skrevet Juni 26, 2015 Share Skrevet Juni 26, 2015 (endret) Som castor sier.. Hva er denne musikkpolitigreia nå plutselig. Hadde jeg hatt slik stemme hadde jeg garantert brukt det for alt det er verd. Det er mange som liker slik "tøff" rockevokal og det er nok mange her inne som har prøvd seg med akkurat slik vokalstil. Og gitaren var kjærkomment løssluppent, godt innenfor med både overtonehyl og shred. Noen hørt PRIMUS sine gitarsoloer...? Endret Juni 26, 2015 av SteikBacon Lenke til innlegg Del på andre sider
sarge 975 Skrevet Juni 28, 2015 Share Skrevet Juni 28, 2015 (endret) Folk er blitt for vant til ekstremproduserte låter der hver minste lyd har sitt eget spor og kan tweakes og tas på nytt til alt er perfekt. Det er viktig å skille det fra one takes, hvor alt spilles inn samtidig. Det minner mye mer om live musikk, og som alle vet er feilfri live veldig vanskelig.Uansett var det bassingen som trigget meg. Måten det både ble holdt en beat og et riff på samtidig synes jeg er fascinerende. Endret Juni 28, 2015 av sarge Lenke til innlegg Del på andre sider
sarge 975 Skrevet Juli 21, 2015 Share Skrevet Juli 21, 2015 Noen her som har greie på kontrabass? Jeg har lyst til å forsøke, og ser det er mulig å få en Arvada DB-400 til rundt 6000. Det er jo billig for en ståbass. Er det Ok, eller bare katta i sekken? Lenke til innlegg Del på andre sider
sarge 975 Skrevet Oktober 2, 2015 Share Skrevet Oktober 2, 2015 Hmmm... denne tråden er vel DN, eller? Er det bare meg som liker å småprate om bass og sånt? Lenke til innlegg Del på andre sider
whiplash 35 Skrevet Oktober 2, 2015 Share Skrevet Oktober 2, 2015 (endret) Nei, men for min del et det blitt hovedsakelig AFK IRL type preik...Leser mer enn jeg skriver. Endret Oktober 2, 2015 av whiplash Lenke til innlegg Del på andre sider
sarge 975 Skrevet Oktober 30, 2015 Share Skrevet Oktober 30, 2015 Hei, bassvenner. Jeg har en noen år yngre svigerinne som prøvde seg litt på å spille bass med noen venner og det ga visst mersmak. Hun er 100% nybegynner og ønsker tips om gode nettsider for nybegynnere på bass. Har dere noen gode tips? Jeg tipper vi snakker mest pop/rock/hardrock her, så jazz og avansert notelære er litt på siden. Lenke til innlegg Del på andre sider
Wiker 33 Skrevet Oktober 31, 2015 Share Skrevet Oktober 31, 2015 Mer nybegynner-nivå enn dette blir det vel ikke https://www.youtube.com/watch?v=obFcsEtFIKA Har ikke hatt tid til å se på disse selv, men kanskje det kan være noe nyttig: http://www.studybass.com/study-guide/studybass-fundamentals-one/ http://www.scottsbasslessons.com/online-video-bass-lessons Lenke til innlegg Del på andre sider
sarge 975 Skrevet November 1, 2015 Share Skrevet November 1, 2015 (endret) Tusen takk for forslag. Det siste er jo en jazzbassist og selv om jeg følger mye av det han gjør, så er det ofte rettet mot de som har tatt i en bass allerede. Videoen av Paul McCartney er fin, men starter jo ikke med begynnelsen avdet å lære bass. Den studybass-lenken virket veldig bra, men svært omfattende. Jeg tenker mer på noen enkle "komme i gang"-greier. Litt på nivå med Lillebjørns gitarbok, men for bass, og som internettlenker (og forresten: jenta har null penger, så det må være gratis) Endret November 1, 2015 av sarge Lenke til innlegg Del på andre sider
whiplash 35 Skrevet November 1, 2015 Share Skrevet November 1, 2015 En oversikt over plasseringen av tonene på halsen og noen sanger som man har lyst til å spille. Så er det bare å begynne og i prosessen utvikle en egenart. Lenke til innlegg Del på andre sider
CastorFiber 4 855 Skrevet November 10, 2015 Share Skrevet November 10, 2015 Det får man si. Tjuefire strenger på en bass. Regner med den kommer stemt fra fabrikken. Kvartet fra NAMM oddities. Lenke til innlegg Del på andre sider
Mytola 80 Skrevet November 10, 2015 Forfatter Share Skrevet November 10, 2015 8x3 Stenger? Ser ut som en dyr oppskrift på ryggproblemer og senebetennelse 2 Lenke til innlegg Del på andre sider
egharstorbass 4 Skrevet November 20, 2015 Share Skrevet November 20, 2015 Jeg lurer litt på.. Hvorfor? Lenke til innlegg Del på andre sider
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå