Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!

Anbefalte innlegg

• Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sånn! Bass er bestilt! G&L MJ-4 i blackburst, med natural binding, matching headstock og lined ebony fretless. Kommer til å se omtrent slik ut:

8x3 Stenger? Ser ut som en dyr oppskrift på ryggproblemer og senebetennelse

Posted Images

Som castor sier.. Hva er denne musikkpolitigreia nå plutselig. Hadde jeg hatt slik stemme hadde jeg garantert brukt det for alt det er verd. Det er mange som liker slik "tøff" rockevokal og det er nok mange her inne som har prøvd seg med akkurat slik vokalstil. Og gitaren var kjærkomment løssluppent, godt innenfor med både overtonehyl og shred. Noen hørt PRIMUS sine gitarsoloer...?

Endret av SteikBacon
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folk er blitt for vant til ekstremproduserte låter der hver minste lyd har sitt eget spor og kan tweakes og tas på nytt til alt er perfekt. Det er viktig å skille det fra one takes, hvor alt spilles inn samtidig. Det minner mye mer om live musikk, og som alle vet er feilfri live veldig vanskelig.

Uansett var det bassingen som trigget meg. Måten det både ble holdt en beat og et riff på samtidig synes jeg er fascinerende.

Endret av sarge
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Hei, bassvenner. Jeg har en noen år yngre svigerinne som prøvde seg litt på å spille bass med noen venner og det ga visst mersmak. Hun er 100% nybegynner og ønsker tips om gode nettsider for nybegynnere på bass.

Har dere noen gode tips?

Jeg tipper vi snakker mest pop/rock/hardrock her, så jazz og avansert notelære er litt på siden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for forslag. Det siste er jo en jazzbassist og selv om jeg følger mye av det han gjør, så er det ofte rettet mot de som har tatt i en bass allerede. Videoen av Paul McCartney er fin, men starter jo ikke med begynnelsen avdet å lære bass. Den studybass-lenken virket veldig bra, men svært omfattende. Jeg tenker mer på noen enkle "komme i gang"-greier. Litt på nivå med Lillebjørns gitarbok, men for bass, og som internettlenker (og forresten: jenta har null penger, så det må være gratis)

Endret av sarge
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.