Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

Den 10.12.2016 at 1.45, Knewt skrev:

ALT for lenge siden jeg har vært innom forumet her..

Siste oppdatering fra min side: Skal hente meg min nye bassamp i jula. Har kjøpt Darkglass sin amp, og er meget spent på å teste den ut. Jeg lurer stadig på hva slags kabinett jeg skal gå for til denne. Jeg har lyst på noe lett og forholdsvis lite, helst 2x10 eller kanskje 2x12. Markbass? Ashdown? Har folk andre tips?

Hvilken Darkglass amp er dette?  Mener jeg har sett litt ulike typebetegnelser der ute.

Hadde jeg hatt pengene, så hadde jeg nok kjøpt Markbass Traveler 102P på grunn av vekten.  Jeg har også kikket litt på TC Elektronics sine relativt nye K210 eller K212 kabinetter.  Litt tyngre, men fortsatt interessante.  Dessverre er prisen fortsatt litt stiv for min amatørlommebok.

NB: Nå skal det sies at jeg vurderer tower-stack for å få bassen nærmere ørehøyde, samt at jeg har en prolaps i ryggen som begrenser tyngden på kabinettene jeg velger.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Evil_Caprino skrev:

Den er jeg også spent på. Hva måtte du betale, og hvor bestilte du?

Vel, jeg jobber for Evenstad Musikk som importerer Darkglass, så jeg kjøpte nødvendigvis gjennom jobb.. Hehe. :) Får jo også grei pris på ting den veien. Er veldig spent på ampen selv.

1 time siden, sarge skrev:

Hvilken Darkglass amp er dette?  Mener jeg har sett litt ulike typebetegnelser der ute.

Hadde jeg hatt pengene, så hadde jeg nok kjøpt Markbass Traveler 102P på grunn av vekten.  Jeg har også kikket litt på TC Elektronics sine relativt nye K210 eller K212 kabinetter.  Litt tyngre, men fortsatt interessante.  Dessverre er prisen fortsatt litt stiv for min amatørlommebok.

NB: Nå skal det sies at jeg vurderer tower-stack for å få bassen nærmere ørehøyde, samt at jeg har en prolaps i ryggen som begrenser tyngden på kabinettene jeg velger.

De har kun 1 amp, men den har byttet litt navn og typebetegnelse underveis i prototype-prosessen. Da de viste den frem for "første gang" på NAMM 2015 (tror jeg) het den vel Darkglass Microtubes 700. Nå heter den Microtubes 900, da de klarte å få flere watt ut av sluttrinnet.

Traveler 102P er vel et av alternativene jeg har sett mest på. Jeg har også hatt diverse TC-amper og kabinett tidligere, så det er jo også en mulighet, ja.

Jeg er også i aller høyeste grad amatør. Har vel hatt 1 "betalt" gig i mitt liv (betalingen var to pils..). Hehe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanvittig spent på denne Darkglass ampen selv! Du får gi oss litt update på hva du synes om den!

Absolutt noe jeg kunne prøvd meg på, men akkurat nå så frister så enormt mange amper! Har selv akkurat fått meg en Verellen Kalaloch (Hele 1400w stereoamp, 700w i hver side, er faktisk helt idiot mye power..)

Enormt lyst på:

Darkglss Microtubes 900

Ampeg PF-50T

Mesa Subway 800 (evt +)

Mesa Carbine M6 / M9

Og et mindre cab, typ MarkBass 1x12 / 2x10, bare for å klimpre på med noe law-watt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har brukt ampen noen timer på øving nå. Låter absolutt kule og krutt! Litt hektiske øvinger, så har ikke fått skrudd helt "riktig" lyd enda. EQen funker iallfall, og man kan skru frem det meste man vil av lyder - som igjen gjør det vanskelig for meg å finne lyden jeg vil ha. :P Vreng-kanalene er også meget, meget deilige. Jeg foretrekker VMT-kretsen over B3k, men det er vel mest preferanser og bruksområder.

Foreløpig bruker jeg et litt "kjipere" kabinett enn jeg hadde tenkt, da pengene ikke strakk helt til. Bruker et 1x12 Ashdown-kabinett (RM-112). Helt kurant, men når ikke helt opp til Orange 2x12 jeg testa ampen med i jula. Hadde egentlig tenkt å kjøpe et Markbass 2x12, men det får bli senere. Ellers er det vel en "dårlig bevart hemmelighet" at Darkglass selv jobber med noen kabinetter. Får se hvordan de legger seg i pris når de kommer og teste litt forskjellig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Den 14.2.2017 at 21.36, sarge skrev:

Plukket akkurat denne ut av bassen min. Den er ikke original i bassen. Jeg er litt nysgjerrig på hva slags pickup det er. Sannsynligvis en eller annen Seymour Duncan, men der stopper det. Noen som vet?

20170214_201503-SD-Basslines02.jpg.7fb8934deec01de91eec998e98a458e7.jpg

20170214_201452-SD-Basslines01.jpg.c02ee7e5503057a0005741d45f1e0857.jpg

Jepp seymour duncan .

Masse ledninger der , dvs stacks/humbuckere .

Kanskje finner du dem her

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Den 1/19/2017 at 13.43, Knewt skrev:

Har brukt ampen noen timer på øving nå. Låter absolutt kule og krutt! Litt hektiske øvinger, så har ikke fått skrudd helt "riktig" lyd enda. EQen funker iallfall, og man kan skru frem det meste man vil av lyder - som igjen gjør det vanskelig for meg å finne lyden jeg vil ha. :P Vreng-kanalene er også meget, meget deilige. Jeg foretrekker VMT-kretsen over B3k, men det er vel mest preferanser og bruksområder.

Foreløpig bruker jeg et litt "kjipere" kabinett enn jeg hadde tenkt, da pengene ikke strakk helt til. Bruker et 1x12 Ashdown-kabinett (RM-112). Helt kurant, men når ikke helt opp til Orange 2x12 jeg testa ampen med i jula. Hadde egentlig tenkt å kjøpe et Markbass 2x12, men det får bli senere. Ellers er det vel en "dårlig bevart hemmelighet" at Darkglass selv jobber med noen kabinetter. Får se hvordan de legger seg i pris når de kommer og teste litt forskjellig.

Såvidt jeg har skjønt så kommer Darkglass sine cabs til å koste rimelig mye, og veie en god del. Mener også at de hadde litt kjipe ohm-settings, sånn at man evt. ikke kan kjøre mer enn 1 kabinett? Husker ikke helt..

Selv kjører jeg to MarkBass cabs, og har sverga til de i flere år pga vekt opp mot lyd og pris / kvalitet. Sikler veldig på Darkglass ampen selv, spesielt siden den går ned i 2 ohm, og nå med den nye multi-switch pedalfunksjonen. Men igjen, prisen er noe høy, hadde den vært et par tusen rimeligere, eller man hadde funnet en brukt, så hadde jeg ikke nølt med å kjøpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.3.2017 at 13.50, HenningSB skrev:

Såvidt jeg har skjønt så kommer Darkglass sine cabs til å koste rimelig mye, og veie en god del. Mener også at de hadde litt kjipe ohm-settings, sånn at man evt. ikke kan kjøre mer enn 1 kabinett? Husker ikke helt..

Selv kjører jeg to MarkBass cabs, og har sverga til de i flere år pga vekt opp mot lyd og pris / kvalitet. Sikler veldig på Darkglass ampen selv, spesielt siden den går ned i 2 ohm, og nå med den nye multi-switch pedalfunksjonen. Men igjen, prisen er noe høy, hadde den vært et par tusen rimeligere, eller man hadde funnet en brukt, så hadde jeg ikke nølt med å kjøpe!

Jepp. Da de viste frem ampen første gang (NAMM'15?) hadde de jo med seg egne kabinetter. Problemet med disse var jo, som du sier, at de for tunge. Jeg så på Instagram her om dagen at Darkglass regner med å slippe kabinetter i løpet av 2017. På bildet av kabinettene har Doug (fra Darkglass) svart en som spurte om hvilke elementer som sitter i; "Custom made Eminence 10" ceramic speakers! They aren't the lightest but sound the heaviest". Da spørs det ikke om jeg må se meg om etter noe annet. Både fordi jeg liker lette kabinetter og fordi jeg foretrekker 12".

Ville tro de legger seg ganske high-end i pris, ja, men jeg blir overrasket hvis man bare kan kjøre ett kabinett. Det tviler jeg sterkt på, men vi får se. Håper vi får noe mer info om pris, leveringstid og konfigurasjon snart.

Jeg testet såvidt ampen med en kamerat sitt Orange OBC212 i jula. Det låt grisetøft, så mulig det blir et sånt etter hvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.