Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

Er det nok futt i 1x classic 12 til bandøving og slikt, eller vil du anbefale to med én gang?

Helt ærlig, så er det mer enn nok for meg, har aldri hatt greia over 3-4. Men da skal det sies at jeg ikke spiller høyt eller aggro. Live, bruker jeg alltid PA, og mitt kabinett mest til scenelyd. Du må nesten teste ut sjøl, jeg har iallefall aldri trengt så mye mer guff, enn det reidmaren kan levere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


Har en Modulus FU4, som jeg kjøpte på tre 45 i Trondheim.


Den er fra rundt 2000 tallet og er nr 656, dette er orginalen før de ble masseprodusert. ....en meget bra bass som er i meget god stand.


Hva er verdien på disse bassene nå ettersom det er veldig lite av de i Norge og at Moduls har konket?


Har hørt at denne bassen ligger på en verdi rundt 20 000,-....stemmer det, noen som vet noe om dette?


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Modulus FU4, som jeg kjøpte på tre 45 i Trondheim.

Den er fra rundt 2000 tallet og er nr 656, dette er orginalen før de ble masseprodusert. ....en meget bra bass som er i meget god stand.

Hva er verdien på disse bassene nå ettersom det er veldig lite av de i Norge og at Moduls har konket?

Har hørt at denne bassen ligger på en verdi rundt 20 000,-....stemmer det, noen som vet noe om dette?

I følge et kjapt søk har det blitt solgt sånne for mellom $1200-$1700 på talkbass i løpet av de siste par-tre årene. Tipper du vil kunne få noe omkring 15 lapper for den om du finner en kjøper her i landet. Kanskje litt mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 1983 handlet jeg en Fender Bassman compact. Den har jeg blitt spurt om jeg vil kvitte meg med.

Det er snakk om en transistorforsterker med en helt OK kompressor på, den er på 50 viltre watt, tipper den ville vært på mange flere watt etter dagens målemetoder, og inneholder en 15" og en tweeter.

Den er i 100% i orden, ingen knitring eller ulyder, men er selvsagt litt slitt etter å ha blitt hobbybrukt i så mange år. Ingen rifter eller stygge sår, men litt bleket toolex og småskittent grilltrekk.

Hva kan jeg forlange for den, en sånn midt på treet- pris, slik at kjøperen gjør en grei handel og jeg ikke gir den bort? Tenker på tusenlappen selv, men er litt usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Som jeg skrev i en annen tråd, så har jeg anskaffet en Zoom B1on multieffekt. Dette var riktignok et impulskjøp, men jeg visste en del om den på forhånd, likevel, og da jeg fikk sjansen til å prøve den, så viste det seg at den var virkelig god. Slik jeg ser det har en kun EN ulempe, og det er at den er bygget i plast. Det gjør at den ser og føles billig ut. Klarer man å legge det bak seg, så er det masse godsaker i denne lille godteposen. Jeg nevner i fleng:

  • aux inn
  • 2 phase effects (jeg er avhengig av phasere)
  • en rytmeguide som har MYE mer å tilby enn den som sitter i Boss Looperen min (RC-30), og den har BPM-innstilling (ikke mer unøyaktig tap tempo)
  • looper, riktignok maks 30 sekunder
  • lett vekt og relativt liten størrelse
  • hodetelefonutgang
  • masse effekter (opp til 5 samtidig)

For meg er dette et veldig godt øvingsverktøy. Jeg koste meg glugg i hjel og glemte tiden i går kveld med kun B1on, bassen og hodetelefoner.

I tillegg er de forhåndsinnstilte patchene av ganske god kvalitet, så her er det mye moro rett ut av boksen.

På mange måter er den bedre enn MS-60B som jeg også har (selv om jeg foretrekker A,B,C...-systemet for å velge ut de mest brukte patchene i MS-60B, noe B1on mangler, og jeg savner også de tre dreie/trykkeknappene på MS-60B). For meg er B1on nesten mer en B3 light enn en MS-60B light. Det er ganske overraskende hvor mye man har pakket inn i denne boksen. Gitt prisen, så skjønner jeg at man har ofret noe, og det er hovedsaklig hardware man har ofret (mer plast, og mindre sofistikerte kontrollknapper).

Uansett er jeg veldig positivt overrasket. Nesten utrolig at dette er mulig til prisen.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt å leste i en tråd nå nettopp om diverse bassforsterke, og jeg kom plutselig på å tenke på en ting...

Sikkert helt idiotisk spørsmål, men...

Er det mulig å koble signal inn ifra steroanlegg/surroundanlegg og bruke en bassforsterker som sub?

Ser ikke helt for meg at det skulle være mye optimalt da.

Kunne kanskje ha forsvart å kjøpe bass + forsterker i litt høyere prisklasse :P

Endret av EirikA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Etter å ha sittet ca 1 time på Youtube og hørt, sett og analysert Isolerte bass-spor, så tror jeg bare at jeg må akseptere at i min sjanger "skjer mye, gjør mye og går fort" så må jeg bare akseptere at det er temmlig ganske nesten umulig å spille krystallrent (tonemessig, vertfall med fingre). Bånd vil klirre og strenger vil twange..

Det Dave driver med her ga meg bakoversveis til tusen, Men masse Fretbuzz..

Geddy og, Klir all over the Place.

..og jeg gidder ikke engang nevne Chris Squire, Steve Harris og John Myung, Jeebus :P

Edit:

Og takk til Chuck Rainey for å roe nervene litt:

"If you isolate a bass track it sounds like someone's working on a Buick in the background"
Da skal jeg slutte å slette bass-sporene mine på pre-prod'en vår..
Endret av Thunder Fingers
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.