Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

Må nok vente av økonomiske og plassmessige grunner... Men merker at jeg har et behov for en enkel akustisk bass. Kunne tenkt meg en litt mindre (av transportmessige hensyn). Finnes det short scales i denne verdenen?

Kanskje ikke helt hva du er ute etter, men disse er både små og enkle. Og iallfall halvakustiske. Forbausende lyd i dem jeg har hørt:

http://www.kalabrand.com/instrumentsU-bass.html

[Ed.:] Fant denne videoen. Artig:

Endret av toralfsan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har prøvd et par Ubasser i butikk og klarte vel ikke å få godfeelingen. Intonasjonen var helt ute opp på halsen over 7 bånd i alle tilfeller. Ikke kan man rette på den heller. Hvorfor lage så mange bånd når de er gørr sure? Fretless Ubass har kanskje mer for seg da. Lite lyd i dem unplugged også. Men hver til sitt, har hørt/sett folk som får det til som bare det. Skal det være thump bruker jeg Flats eller nylon med svamp eller filt. Tommel fikser jo også "juksethump".
Og Sarge; Jeg er nokså enig med deg! Men kan jo legge til hva en klok gammel bassist sa til meg, det er enklere å fjerne sustain enn å legge til...

Endret av Bassulf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Jeg driver og tenker på bassamp for tiden. Tanken var i utgangspunktet en TC BG250 1x12-combo, men etter å ha tenkt og lest litt rundt på nettet lurer jeg på om det egentlig ikke er lurere med noe som er et hakk eller to over, samt litt mer modulært. Tenker nå på EBS Reidmar og en EBS neoline 112... Om det trengs er det jo bare å kjøpe et kabinett til senere, og jeg har alltid likt både ampene og kabinettene til EBS. Hadde ikke Castor en Reidmar? Fortsatt fornøyd med den?

Ser etter noe allsidig, potensielt til bandbruk. Kommer ikke til å bevege meg tyngre bort i gata enn Tool hvertfall, det er jeg rimelig sikker på.

Endret av Mytola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo lovende ut. Tror jeg får ta meg en tur bort til en 4sound ganske fort etter jeg har fått G&L'en min. Kan jo hende jeg liker lyden i EBS classicline'ene også. Får jo to av dem for omtrent like mye som det koster for én neoline...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castor: Det er riktig at jeg droppet den første Reidmaren jeg fant, men så kom det en til som var 1) litt billigere og 2) kunne hentes uten porto. Røyk nesten på en Markbass i mellomtiden, men den var eldre, dyrere og lenger unna.

Fortsatt er Markbass lydidealet mitt, men Reidmar funker fjell. Angrer ikke til prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidmar er topp. Bruker mest en classic 12, men det låter topp på alt annet. Bruker'n som DI av og til og.

Er det nok futt i 1x classic 12 til bandøving og slikt, eller vil du anbefale to med én gang?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.