Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!

Anbefalte innlegg

• Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sånn! Bass er bestilt! G&L MJ-4 i blackburst, med natural binding, matching headstock og lined ebony fretless. Kommer til å se omtrent slik ut:

8x3 Stenger? Ser ut som en dyr oppskrift på ryggproblemer og senebetennelse

Posted Images

Takk for svar. Tror jeg kommer til å fortsette å "lede" med langfingeren, det føles mest naturlig for meg.

Det er virkelig et morsomt instrument dere bassister har å leke dere med, skjønner ikke at jeg har latt dere ha det i fred så lenge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Submoose, så begynner jeg også med enten ring- eller langfingeren.

Kabinett? jeg har stort sett spilt på 15" combo i mesteparten av karrieren, men har nå gått over til en Genz Benz Shuttle 6.0 med to kabinett, et GB 2x10 + et TKS 1x12. 10" gir veldig tight og punchy lyd, mens 12-eren gir god dybde og fylde. Løp og prøv... her er det smak og behag som gjelder! :D

Gratulerer med ny bass (igjen) Martin! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kabinett? jeg har stort sett spilt på 15" combo i mesteparten av karrieren, men har nå gått over til en Genz Benz Shuttle 6.0 med to kabinett, et GB 2x10 + et TKS 1x12. 10" gir veldig tight og punchy lyd, mens 12-eren gir god dybde og fylde. Løp og prøv... her er det smak og behag som gjelder! :D

Hadde helt klart vært en stor fordel å kunne teste før jeg kjøper. Problemet at det er ganske langt å løpe til nermeste musikkbutikk. Og utvalget der er ikke så stort, så tviler på at de ikke har mer enn et par comboer inne i butikken. Har egentlig kun spilt på 15 tommere, så derfor hadde det vært fint å få testet. :)

Jo takk! :D

Skal slutte å si at "Denne bassen blir!", hehe. Jeg er en kronisk bassbytter, hehe.

Nå er jeg ute etter en Spector/Kramer USA fra 80tallet, haha, derfor ryker Fenderen.

Hæ? Hvilken Fender ryker?

**Åja, Fender Urge tydeligvis. B)

Endret av Huffda
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• Laney/marshall gjør nok jobben ja. Ser at noen hyller orange cr120h som en veldig god, billig solid state forsterker, så den kan være verdt å ta en titt på.  Ang delay så har jeg ikke noen formening, da jeg sjelden bruker det selv. Mener dog at ingen rig, nesten uansett sjanger er komplett uten en small stone phaser i front 😎🤘🏻
    • Takker for svar @Endt  Kort og godt, en pent brukt Laney eller Marshall burde gjøre jobben med andre ord (pluss ett bra kabinett). Ser for meg å bruke en kombo av pedaler og amp for å få vreng. Har en KMA Fuzzly Bear liggende som går fra distortion til full welcro fuzz, så tenker prøve den inn i en litt kranka amp. Har også tenkt litt på en type RAT pedal (eventuelt så synes jeg KMA wurm virker litt spennede - HM2 inspirert pedal). Hva tenker du om delay? Har erfart at analog og tape echo blir veldig mørke med mye distortion, så kanskje en rein digital er greia for å ikke drukne i mix? 
    • Det med at du "må ha" en sunn, vintage or120/matamp er bare fjas. Ja det er bra amper, men som mye annet, er legendarisk pga folkene som har brukt dem, og du risikerer bare å høres ut som alle andre Skal ha distortion ifra amp, eller bare pedaler? Combo kan sikkert gå, men stoner "greia" er vel at ting skal pushe mye luft og lyd, og gjør seg bedre med et eller flere kabinett. Ville sett etter en røramp, du kan få tak i fks en laney gh50/100l til en billig penge. Regner med @el_roffo har noen gamle triks
    • Ser ut som jeg kommer til å havne innen stoner segmentet fremover da jeg driver å starter nytt band. Det blir nytt øvingslokale, og jeg har plan om å bygge meg en egen rigg for dette lokalet da jeg ikke gidder frakte amp mellom. Jeg er ikke stinn av gryn, så jeg er ute etter tips på utstyr som er egnet til en OK pris. Jeg har tråla diver å tråler en del nettsteder etter tips på bla amp, og jeg kan ikke helt forstå hvorfor en "må" ha en Matamp GT120 eller en Verelleian meatsmoke til hinsides summer for å få "riktig" lyd. Er det noe jeg ikke har forstått som er viktig på amp til denne type musikk, eller er det mest bare en greie? Oppfatter det litt dithen at combo er utelukket og at det er topp/cab som gjelder, og skjønner ikke helt hvorfor? Årsaken til at jeg spør er at jeg spør er at jeg har mest erfaring med å skru tight heavy metal lyd, og har alltid unngått det litt grumsete lydbildet som er typisk for stoner, så jeg vil unngå å investere i en amp som i ettertid skulle vise seg å være "feil" i en slik setting. Ser for meg et enkelt pedalbrett med tuner>fuzz/distortion>modulasjon(univibe?)>Delay. Har folket noen anbefalinger?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.