Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

Sitter å prøver å få skikkelig gefylen med Bongoen nå, hehe... Liker virkelig de ekstreme tonale skiftene den kan gjøre, G&L'en reagerte ikke slik til tross for flere knapper å styre med. Må få tatt den på skikkelig amp en dag snart, Men det at den så lett gikk inn i Eddie Jackson lyd er absolutt et pluss for den.

Nå skal det sies at Eddie satser hardt på litt vreng og mellomtone, og bongoen med lo og hi mid på eq'en er vel derfor ypperlig til å kopiere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å prøver å få skikkelig gefylen med Bongoen nå, hehe... Liker virkelig de ekstreme tonale skiftene den kan gjøre, G&L'en reagerte ikke slik til tross for flere knapper å styre med. Må få tatt den på skikkelig amp en dag snart, Men det at den så lett gikk inn i Eddie Jackson lyd er absolutt et pluss for den.

Nå skal det sies at Eddie satser hardt på litt vreng og mellomtone, og bongoen med lo og hi mid på eq'en er vel derfor ypperlig til å kopiere :P

Kjenner jeg savner Bongoen litt nå, ja :/ Du får si ifra i tilfelle den ikke faller heeelt i smak, så kan vi snuse på muligheten rundt å bytte tilbake ;) Tror muligens Listeruden blir litt overflødig når Modulusen ankommer, men en Bongo har alltid sin plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytteanger er alltid en fare, hehe.. Nei du, Beklager denne her har nok lyden(e) som jeg kan bruke med det meste :P.

Hehe ! Jeg liker halsen bedre på Listeruden, men lyden bedre i Bongoen, så bytteanger er vel ikke helt det rette ordet :P

Forresten: Nut'en er ikke slipt til for å romme 130' strengen, er den ? B-strengen lar seg ikke intonere :/ Problemet blir brått løst når Modulusen ankommer (forhåpentligvis i morgen), da kan jeg sette på EADG- strenger.

Endret av Orph
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bassen har vært brukt hovedsaklig i E ja, Er bare i det siste den har vært i C. Sant skal sies, så hater jeg den broen der.. ETS Tuning fork skulle være så fantastisk å ha og bruke og bla bla, men jeg finner den litt kronglete. Hadde byttet den om jeg hadde beholdt bassen.

Jeg sier meg fullstendig enig, den broen var noe skikkelig møkk, så den er allerede på listen ;)Jeg la merke til at intoneringen var litt på tur, men det var jo umulig å få stilt det inn presist... Men det blir nok ikke med en gang.

Endret av Orph
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange preferanser på stoler, da. Jeg liker Schaller sin roller-saddle stol godt, og jeg liker egentlig bra de Hipshot Type A-stolene som Tom bruker på sine basser. Har Badass på Berlin-bassen, og det er kanon-sustain.

Jeg har to basser nå som jeg "har hatt" før, faktisk. En Conklin GrooveTools 7-strenger og den Jeff Berlin signaturen. Eneste forskjell er at sist hadde jeg en vanlig GT-7, mens denne gangen har jeg Bill Dickens signaturmodellen, og når det gjelder Berlin-bassen, så har jeg nå standarden... og ikke den fancy Exotic-modellen. Jeg hadde en med zebrawood topp. Så ut som ei gammal dør fra et 70-talls hus! :D

Men begge bassene er helt suverene. Dickens-modellen har gjennomgående hals, noe som gjør den utrolig mye bedre å spille på (fordi med påskrudd hals blir hals-lomma helt vanvittig!). Og det ser mer naturlig ut med en trefarget bass enn en bass som ser ut som en litt dårlig sløyd-bass laget av ei gammal dør. :D

Men den Dean-en er suveren.... bygget i Tsjekkia, med ordentlige komponenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intonering var faktisk så bra som jeg fikk den i den stemmingen der, heh. Nesten gang noen begynner å mase om Quickload og Tuningfork presis stol, så skal jeg bare si "Nei, Badass II, NÅ!" Det var egentlig det jeg ville ha på den, Men Listerud mente at ETS'en var så mye bedre.

Hehe. Jeg sier meg enig, jeg forsøkte å justere, men endte alltid tilbake på omtrentlig det stedet du hadde den... Det blir vel en Badass eller Gotoh eller noe liknende... Når de monetære midlene er tilstrekkelige, that is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roffa, hva har du kjøpt? :) Status?

Jepp ! ! Ny Status Stealt II med 32' og BendWell (patent for å bruke på headless) og trebånds EQ. Grønn grafitt og både spiller og ser steinbra ut.

Litt i overkant mye av hva en stuegris som meg burde bruke på instrument, men lever bare en gang.

Skal legge ut noe bilder etter hvert. Råtøff bass om jeg må si det selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er fornøyd med Berlinen, MrWalker? Hvor mye ga du for den?

ja, er veldig fornøyd med denne! :) Husk på at dette er den "ordentlige" Dean Jeff Berlin-bassen som har US Bartolini, Badass-stol og er bygd i Tsjekkia. Det er ikke den nye "billig"-signaturen som er bygd i Asia. Den ser riktignok ikke så veldig kul ut (ganske ordinær, faktisk!), men den låter steinkult og den innbyr til "powerplay!"

Hvor mye gav jeg... godt spørsmål... Var vel $575 på talkbass.com, tror jeg? + frakt og moms, selvsagt... kom vel på 4-5000 tenker jeg, totalt. Den ser sånn ut:

Dean.jpg

Body.jpg

NB! Sengeteppet er ikke mitt!!!! :D Dette er selger sine bilder. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp ! ! Ny Status Stealt II med 32' og BendWell (patent for å bruke på headless) og trebånds EQ. Grønn grafitt og både spiller og ser steinbra ut.

Litt i overkant mye av hva en stuegris som meg burde bruke på instrument, men lever bare en gang.

Skal legge ut noe bilder etter hvert. Råtøff bass om jeg må si det selv

Helt riktig!!! :) Velkommen i klubben, og gratulerer med en kanonbass! Men... .som vi sier... "No pic, no bass"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.