Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!

Anbefalte innlegg

Sant det, har sett litt på den American standard jazzen som ligger på gitarhuset.no

Den er bare rundt 3 lapper dyrere en det egentlige budsjettet mitt, pluss at prisen inkluderer en service\justering på instrumentet. Dessuten er det så nærme og greit,egentlig...

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sånn! Bass er bestilt! G&L MJ-4 i blackburst, med natural binding, matching headstock og lined ebony fretless. Kommer til å se omtrent slik ut:

8x3 Stenger? Ser ut som en dyr oppskrift på ryggproblemer og senebetennelse

Posted Images

Noen som har tips til en femstrengsbass? må være 19mm (el. 20) spacing og 34 tommer skalalengde, og helst ikke jazz bass pickuper. Så billig som mulig, maks 10.000. Gjerne brukt, gjerne fra utlandet. Takk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et spørsmål! Jeg har løst til å finne tak i en orginal Thunderbird non-reverse, men finner ingen og lurer på om noen av dere her på forumet som kan hjelpe meg? Hadde en Thunderbird IV men ville ha noe som er mer lettspilt og passer til mer allsidig musikk og har falt litt for non-reverse

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har tips til en femstrengsbass? må være 19mm (el. 20) spacing og 34 tommer skalalengde, og helst ikke jazz bass pickuper. Så billig som mulig, maks 10.000. Gjerne brukt, gjerne fra utlandet. Takk!

Jeg har en 5-streng Warwick rockbass fortress, den er aktiv, har en svart blank finnish.. Kjøpte den i høst 2009, har ikke hat bruk for den egentli...

post-7798-126813134748_thumb.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et spørsmål! Jeg har løst til å finne tak i en orginal Thunderbird non-reverse, men finner ingen og lurer på om noen av dere her på forumet som kan hjelpe meg? Hadde en Thunderbird IV men ville ha noe som er mer lettspilt og passer til mer allsidig musikk og har falt litt for non-reverse

IMO så er jo reversen kjempestygg, men.. Ebay kan sikkert hjelpe deg, selvom jeg tror de er ekstremt sjeldne.. Og mer lettspilt en en Thunderbird? Halsen er jo en tannpirker!

Om du vil ha noe bra, spesielt, lettspilt som kan blende inn i alle sjangere :P

(Nei, er ikke Metal i den i det heletatt, den er basert på John Entwistle sine basser)

Stingray + Ebay! Det finnes bare en 5 strenger jeg trivest på og det er Stingrayene (og muligens G&L 5ere, da de har samme halsen..)

Endret av Thunder Fingers
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går på høyrehåndsteknikk, særlig slap. Tingen er at jeg foretrekker firestrengere men blir noen ganger spurt om jeg har femstrenger, og det passer godt til noe av musikken jeg spiller, men jeg vil helst ha en femstrenger som føles litt som en firestrenger, altså 19mm/34 tommer for meg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 5-streng Warwick rockbass fortress, den er aktiv, har en svart blank finnish.. Kjøpte den i høst 2009, har ikke hat bruk for den egentli...

Hvis jeg ikke tar helt feil er den 16-17 mm på stolen, det er altfor tight for meg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

IMO så er jo reversen kjempestygg, men.. Ebay kan sikkert hjelpe deg, selvom jeg tror de er ekstremt sjeldne.. Og mer lettspilt en en Thunderbird? Halsen er jo en tannpirker!

Om du vil ha noe bra, spesielt, lettspilt som kan blende inn i alle sjangere :P

(Nei, er ikke Metal i den i det heletatt, den er basert på John Entwistle sine basser)

Stingray + Ebay! Det finnes bare en 5 strenger jeg trivest på og det er Stingrayene (og muligens G&L 5ere, da de har samme halsen..)

Er ikke ute etter metal bass heller, har en jazz bass... Liker bare de thunderbird non-reverse bassene! Likte ikke halsen på IV'en

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sakser denne fra småpraten:

Jeg og broren min trenger en bassist til UKM i helga, det blir bare for denne uken.

Vi har tenkt å øve på onsdag, torsdag og fredag. Vi har spilt sammen en stund.

Har fortsatt ikke skaffet en fast bassist, så det begynner å bli litt krise!

Guns N' Roses :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.