Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

Har bare en ting å si om Modulusen etter å ha noodlet på den i ti minutters tid: Hot damn! Finishen ser helt jævelig ut (den var brukt, og slitt), men spillemessig er det definitivt det beste instrumentet jeg noen gang har spilt. Bilder kommer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoy.. Og der forelsket jeg meg i Bongoen! panorerte til fremste pickup og skrudde på en mid kontroll, og whoops! Fra Geddy Lee RIR tone Til Phil Lynott LAD tone :D

Godt å høre, Martin ! Det er det jeg har sagt hele tiden, til folk som har tatt kontakt angående den der, men det virker ikke som om folk greier å ta inn over seg nøyaktig hvor allsidig og god tone den bassen der har.

Jeg blir nok å kjøpe en ny en (hvis ikke det blir en 25th i stedet for,da) neste gang jeg besøker søster i statene.

Det er virkelig en skam at de bassene der skal være så ufattelig vanskelig å selge her til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer allerede en 4 strenger i tillegg, hehe. Men det er mulig det blir en Stingray HH i stedet for, Vet det ikke er HELT samme greiene, men vil ikke tro det er så langt i fra.

Jeg ville kjørt på med SR HS istedet for. HH'en skal visst være litt gjørmete.

Jeg har lyst på en Stingray selv. Og en Modulus Flea 4. Og en Status.

Sukk... Jeg skal nå kanskje ikke klage, Modulusen jeg allerede har er egentlig et instrument en med mitt ferdighetsnivå ikke burde røre, engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne ha prøvd en Bongo, altså. Skjønner forresten ikke at MM fikk designet den slik, for den hadde nok solgt vanvittig mye mer med et litt penere design. Alle jeg har hørt om som har prøvd en skryter av lyden, men jeg klarer virkelig å ikke bli kvalm av det ubrukelige designet... (BMW som står bak, etter det jeg har hørt. De kan jo absolutt ikke designe noe som helst...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh? Ser ikke hvordan den skal være noe mer gjørmete en bongoen. Det er samme elektronikken, bortsett fra at bongoen har en 2delt mid EQ.

Men jeg synes en sort eller royal blue bongo 4 hadde vært raft jeg altså, men en sort Stingray med lønnegripebrett hadde vært ultimat, hehe, om det er de samme lyd mulighetene som i bongoen.. HH Stingrayene har jo forresten den switchen som gjør at du kan velge hva du vil ha pickupene i? Så om den vil kjøres HS, så kan man det.

Vil si du har et raft setup nå (Gjelder meg selv og) men mye vil mer, ikke sant? :P

Trenger en Bongo 4, en 12strenger, en Stingray, Rickenbacker osv...

Og ja Foo, Bongo er feeet som de sier her på sørlandet.

Edit:

Jammen Faen, Du skal få prøve Bongo! Slutt å mas! :P

Og forøvrig, det er jo en av tingene med Bongoen, den er ergonomisk korrekt og balanserer perfekt.

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh? Ser ikke hvordan den skal være noe mer gjørmete en bongoen. Det er samme elektronikken, bortsett fra at bongoen har en 2delt mid EQ.

Men jeg synes en sort eller royal blue bongo 4 hadde vært raft jeg altså, men en sort Stingray med lønnegripebrett hadde vært ultimat, hehe, om det er de samme lyd mulighetene som i bongoen.. HH Stingrayene har jo forresten den switchen som gjør at du kan velge hva du vil ha pickupene i? Så om den vil kjøres HS, så kan man det.

Vil si du har et raft setup nå (Gjelder meg selv og) men mye vil mer, ikke sant? :P

Trenger en Bongo 4, en 12strenger, en Stingray, Rickenbacker osv...

Og ja Foo, Bongo er feeet som de sier her på sørlandet.

Edit:

Jammen Faen, Du skal få prøve Bongo! Slutt å mas! :P

Og forøvrig, det er jo en av tingene med Bongoen, den er ergonomisk korrekt og balanserer perfekt.

Saken er at det ikke er samme elektronikken i Bongo som hos SR. Bongo har bl.a Neodymium-magneter i pickupene, mens SR'ene har Alnico (såvidt jeg husker, jeg er hvertfall rimelig sikker på at de ikke er like). Det er hvertfall bare hva jeg har hørt av tilbakemeldinger.

Og ja. Mye vil ha mer. Det blir definitivt en MM til på meg med tiden, mest sannsynlig en Stingray single H. Den perfekte lineupen for meg tror jeg ville vært:

Modulus Q5

Modulus Funk Unlimited

Music Man Bongo fretless 4 HSP

Music Man Bongo 4 HH

Music Man SR4 S

Da hadde jeg hatt lyd til enhver anledning.

Digget Bongoen, men den var ikke heeelt for meg... Jeg savner den nå litt, men det var en grunn til at den ble stående i kassen i lang tid etter jeg kjøpte Dean bassen, som i utgangspunktet er et instrument i langt lavere kvalitetsklasse. Jeg er overbevist om at jeg hadde beholdt en 4'er Bongo, though. Og som du sier: Den balanserer perfekt. cutawayen er ikke helt til min smak, though, jeg kommer lettere til de øvre båndene på Modulusen enn på Bongoen...

Endret av Orph
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Så nå er fokuset skiftet fra G&L (og Tribute) til MusicMan. *hehe* Må jo få lov til å flire litt i skjegget! Vi er en ganske sauete gjeng... vi følger lederen! Så nå er det MusicMan som er in. Helt greit det. :)

Selv synes jeg faktisk at Bongoen har litt karakter og særpreg. Har sansen for det. Design som tør være litt sært og kult. Jeg har spilt på Stingray noen ganger, og det låter kanontøft. Og som oftest er det jo fabelaktig gode instrumenter å spille på. Der Fender er variabelt som bare rakker'n, så leverer MusicMan tydeligvis bra kvalitet over hele linja. Det er bra. Samtidig ville jeg aldri ha vært komfortabel med BARE en Stingray. Noen er jo det, og "power to them." For meg blir lyden litt for særegen og ikke helt "min." Men som et instrument for gospel og funk... hadde vært konge det. :)

Samtidig finnes det så mange bra instrumenter der ute. Det som er rett for *en* er ikke rett for en *annen*. Og jeg har ihvertfall oppdaget med meg selv, at preferanser endrer seg over tid. Ulike instrumenter brukes forskjellig. Når man har hatt et instrument en stund og begynner å kjenne det, så går man gjerne litt "fast" og det er godt å kunne bytte til et annet. Derfor gir det ihvertfall for meg god mening å tillate seg å ha mer enn et instrument. Jeg begynte selv på en Fender Precision, men følte fort behov for mer variert lyd, flere bånd, og helst flere strenger. Når jeg omsider fikk en Thumb 6-strenger, ble det tungt og jeg savnet 4 strenger igjen. Når jeg byttet den ut i en Leduc 4-strenger, savnet jeg den lave H-en. Osv., osv. :)

Så derfor tror jeg de fleste av oss bare må innse at det perfekte oppsettet finnes ikke. Jeg er 159% sikker på at selv om Martin akkurat nå er dødshekta på Bongoen sin, så kommer det til å være perioder om kort (eller lang) tid der andre basser vil ta over, for en kortere eller lenger periode. Så til de av dere som planlegger instrumentkjøp... TEST først... og om du liker den, kjøp ivei. Trenger ikke være tidenes perfekte øks. Nyhetens verdi vil alltid farge oss uansett. :)

Jeg har selv holdt meg i skinnet i snart 5 måneder(!!!!). Og akkurat nå føler jeg ikke behov for noe annet enn noen gamle kuriositeter... som f.eks. en gammel Jazz bass eller en Precision, men like mye fordi jeg har lyst på dem som at jeg har bruk for dem. ;)

Endret av MrWalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt meg i skinnet i 2 år nå, og enda ikke fått GAS etter noe annet enn min kjære G&L. Den gjør alt jeg vil, og jeg føler meg så grisekomfortabel på halsen at hver gang jeg prøver noe annet blir det gedigen nedtur. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.