Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge hacket


jonarve

Anbefalte innlegg

Hva med å slette ALT. Og begynne på nytt?

+1. Masse gamle tråder her som sannsynligvis bare roter det mer til enn det hjelper?

Er jo faktisk tråder som fortsatt kan være relevante her. Begynner folk å poste i gamle og urelevante tråder, låses de ganske så kjapt. Gi det et par uker, så ser det nok fint og ryddig ut her igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen andre som har en følelse om at dette kan ha vært en bitter liten drittunge som vi hadde litt problemer med en stund?

Enig med å slette alt i grunn.

Vel, tenkte det en stund jeg å...

Uansett tror jeg at aktiviteten vil ta seg opp fortere hvis man sletter alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke man skal overvurdere slike drittunger..

Tror egentlig ikke han har noe med det å gjøre, men det kan tenkes at han har lurt seg inn på et forum der det befinner seg folk med kompetanse til å angripe GN slik..

Men det blir jo synsing og vel så det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alle store forum i Norger er Hacket på et eller annet tidspunkt. Nesten utelukkende skyldes det at folk med litt for mye fritid søker etter servere med realtivt mye trafikk og sårbar software (manglende oppdateringer, dårlig conf) Det er rett og slett enkle og fristende mål, da sikkerheten ofte er lav, brukermassen/oppmerksomheten er stor og sjansene for å bli oppdaget/straffeforfulgt veldig små.

Slikt må man altså egentlig bare regne med med mindre man kontinuerlig jobber med sikkerhet/softwareløsninger. Diskusjonsfora er som oftest drevet av folk på frivillig basis og det er ofte noe begrenset hvilke ressursjer som legges ned i å opprettholde/sikre driften.

Mange andre store forum har måttet starte på 0 igjen eller i alle fall mistet veldig mye data/info. Det kan kjennes litt tungt i begynnelsen, men etter noen uker har man som oftest glemt hele elende.

Jeg har et spørsmål til de som driver forumet : Har dere identifisert hvilken svakhet/er som ble utnyttet ? Og har dere i alle fall gjort oppdateringer o.l. slik at ingen gjør det til vane å slette alle forumdata med jevne mellomrom ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.