Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vreng


bazz

Anbefalte innlegg

Ok, begynte i går å eksprimentere litt med mine to forsterkere. før hadde jeg dette oppsettet:

Ampeg b4r

1x15

4x10

2x10

med en guv'nor foran, det låt helt greit.

Men på søndag fant jeg en gammel og grå boss chorus boks med stereoutgang, og sden jeg fremdeles har min gamle 100 watts trace amp tenkte jeg "tja hvorfor ikke" :P

så nå kjører jeg to forsterkere:

boss chorus boks------Marshall guvnor-------Trace elliot topp-------2x10

|_______________________Ampeg b4re_______ 4x10

og lyden er bare helt rå, har full kontrol over alt nå, kjører bass på ampegen og diskant og vreng på tracen, Anbefales ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt av et oppsett du har det!

Vet sjøl hvor vanskelig det er å finne den rette vrenglyden til bass. Eg har dessverre ikkje mulighet til "bi-amping" som du har gjort, men prøvde en haug med vrengpedaler før jeg kom over en MXR bass di+ som har en fantastisk djup og feit vreng! Men tenker meg nok det hadde vært enda bedre med en forsterker med clean og en med vreng.

Endret av vikunja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør noe lignende, bare med en amp:

bassoppsett.jpg

Noen ganger slenger jeg en Crybaby etter Big Muffen for å få en slags synth lyd.

Alle som bruker vreng på bass bør på en eller annen måte splitte signalet og kjøre en clean og en med vreng.

Det beste er nok med 2 forsterkere, evnt. vreng i forsterker og clean rett i PA, men det funker veldig bra slik jeg gjør det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte litt på den der og for lenge siden, men vil ikke signalet bli nesten det samme som bare å kjøre rett i en boks som går rett i ampen?

Signalet går jo sammen igjen, men jeg har ikke peiling på den der, har ikke prøvd det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte litt på den der og for lenge siden, men vil ikke signalet bli nesten det samme som bare å kjøre rett i en boks som går rett i ampen?

Signalet går jo sammen igjen, men jeg har ikke peiling på den der, har ikke prøvd det :P

Du får også med tørrsignalet. Det blir to parallelle signaler som går sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.