Web Analytics
Jump to content

Vintage amper

Enter

Recommended Posts

heisann!

tenkte bare for moro skyld og starte en tråd omm dere liker amper som er vintage. Tenkte da på at dere kom med kort beskrivelse av amp, og hva som gjør at dere liker de så godt.

har selv forøverig to stk. vox ac-50 fra 1964 m/mullard rør fra 60 tallet, låter kule, men har bestemt meg for å selge en av de.

Jeg er den første til å inrøme at vintage er oppskryt og hypa.

Masse små boutiqe merker som lager oppdaterte versoner som somoftest er bedre.

Men jeg må innrøme at jeg kan være litt vintage hore innimellom.

prøvde en gamal fender bassman 410 for noen år sida.

fikk håra i nakken til å reise seg.

Jeg har en splitter ny Roland Cube100B til bassen, og en nesten like ny Fender FM212 til gitaren, og er strålende fornøyd.

...men med det sagt så har jeg ikke prøvd noe vintage, så usikkert hva jeg synes om det.. Har liksom aldri hatt lyst til å forelske meg i en amp jeg aldri kommer til å få råd til de neste 10 år :)

Har en '87 Marshall Silver Jubilee 1x12" combo. Er vel ikke akkurat vintage enda, men den blir vel det en gang den også :P

Har også et Marshall Lead 12 (3005) mini-stack, Jubilee edition. Fra '87 det også. Denne blir vel aldri så ettertrakta, men syns den er rå. Samme størrelse som MG15 stacket. :)

Bilde

Edited by brownstone

Vintage er kult for de som liker gamle ting. Men lydmessig er det ikke noe som gjør de spesielle. Er helt sikkert mange gamle modeller som lyder (eller låt...) bra, men det er det like mange nye som gjør.

Et problem med vintageelektronikk er alderdom rett og slett, elektrolytter spesielt, og dernest at det er vanskelig å få tak i røra som de er voica til.

Jeg har jo en Marshall Super Bass 100w fra 1967 som jeg digger :)

Gnome: du skulle faen meg ha hatt skuddpremie på deg :rolleyes:

Og sist men ikke minst, min kjære Marshall. Det er en Marshall Super Bass 100w bygget i 1967, en ekte Plexi med andre ord. Med unntak av to kondensatorer og likeretteren er alt i den 100% stock. Jeg var heldig nok til å finne den bortgjemt i en kirke jeg samme dag fikk den av...gratis.

Guest Ziggy Stardust

Har jo en rimelig gammel Marshall selv, dog ikke gammel nok til å regnes som Vintage. Men Vintageamper er jo kremen av amper.