Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Leribål-gitar-låter.


Gersen

Anbefalte innlegg

Ja? Vet du om noen slike låter som fint kan spilles med én akustisk gitar, rundt et leirbål? Standard ungdom på rundt 15 år skal ha hørt låtene før. Kan veldig lite av sånne låter, men siden jeg snart skal på skoletur, tenkte jeg at jeg jo kan lære meg noen, ettersom det (kanskje) blir litt synging, og at det blir med non gitarer med på turen. Har egentlig aldri hatt sansen for dette, men tenkte jo at jeg kunne prøve meg litt.. Så, har noen tips til greie gitar-låter som slår an hos fjortizene? Vel.. Kom med dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd forresten :)

Er jo mange klassikere du kan spille da. Masse av Dellilos og Postgirobygget som sikkert går rett hjem for en gjeng 15 åringer. En del Green Day sanger gjør seg akkustisk, og alle 15 åringer har vel et forhold til Green Day vil jeg tro. Joachim Nilsen, eller Jokke og Valentinerne om du vil er jo helt suverent akkustisk. (Blir Jokke litt drøyt kanskje eller? Da vi var 15 hørte vi på Jokke i hvert fall)

Tenacious D har jo mange festlige som gjør seg godt akkustisk, samme med Nirvana.

Vet ikke hvor mange av dagens 15 åringer som liker Beatles, men en del Beatles klassikere har jo alle hørt, og det aller meste av Beatles fungerer jo godt akkustisk.

Vet ikke om dette hjalp deg noe serlig, men der har du i hvert fall en del å gå utifra vil jeg tro

Endret av Danny Distortion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pink Floyd - Wish you were here! :) (Eller Wyclef Jean sin versjon)

Tablatur / Chords:

Pink Floyd - Wish you were here @ Ultimate-guitar.com

Wyclef Jean - Wish you were here @ Ultimate-guitar.com

------

Postgirobygget - Idyll ;) Kongesang rundt leirbålet! Alle jenter elsker den sangen!

Tablatur / Chords:

Postgirobygget - Idyll @ Chordie.com

Portgirobygget - Idyll @ Ultimate-guitar.com

Dette er da min versjon:

Jeg spiller verset sånn:

G ==> Nesten samme som G, bare flytter pekefingeren og langefingeren en streng ned (se tablatur) ==> Em + 2 fingre på 3. bånd (se tablatur) ==> D

Vers:

|------G--------?-------?------D------------|

e------3--------3-------3------2------------|

b------3--------3-------3------3------------|

g------0--------0-------0------2------------|

d------0--------2-------2------0------------|

a------2--------3-------2------0------------|

e------3--------0-------0------0------------|

Refreng:

|------Em-----Am------D-----G------------|

e------0--------0-------2------3------------|

b------0--------1-------3------3------------|

g------0--------2-------2------0------------|

d------2--------2-------0------0------------|

a------2--------0-------0------2------------|

e------0--------0-------0------3------------|

Håper dette hjalp deg litt på vei!

Martin ^_^

Endret av Martin.F
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips.. Den med barnesanger var god. De kan de fleste. Jokke er herlig også, men godt over 90% av trinnet mitt har aldri hørt om fyren, så vidt jeg vet :( Sjøl digger jeg det. Får vel lære dem noen sanger :P Men da får jeg sette meg ned med "Den store Barnesangboka", og lære meg en del barnesanger. DDE funker også fett :P Jaja.. har noe å øve på i alle fall..

Endret av Gersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.