Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger råd til kjøp av akustisk gitar!


The_Lobster

Anbefalte innlegg

Heisann folkens! :)

Jeg har funnet ut at jeg MÅ ha en akustisk gitar, det holder ikke med Strat'en;) Jeg har blitt helt betatt av Django Reinhardt, Stochelo Rosenberg, etc. etc. Problemet er bare at jeg kan null og niks om akustisk gitar. Jeg vet ikke engang om jeg burde gå for nylon eller stålstrenger? Eneste kriteriene mine er at jeg vil ha en gitar jeg kan vokse med (har ikke lyst til å måtte kjøpe ny om ett år), og prisen bør helst være et godt stykke under 10 000kr... (Men jeg er en "glutton" for kvalitet:P Så ikke nøl med å nevne gitarer som ligger nærmere 10 000kr også...)

Også.. halvakustisk eller akustisk?

Trenger anbefalinger:)

Hjertelig takk i forveien=)

Mvh,

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dumt å ha en akkustisk i tillegg nei. Selv har jeg en Yamaha F-310 som er så tungspilt og jævlig å spille på at jeg sitter i ergrelse hver gang jeg plukker den opp. Er så alt for lang avstand mellom grepbrettet og strengene, så du må klemme som en jævla verdensmester, spessielt når du skal spille barre chords :(

Men nok om den. Mange vil nok si at Takamine gitarer er veien å gå. De er lettspilte, og låter stort sett veldig bra. Ikke engang tenk på nylonsgitarer, lyden av en stålstrenger er noe HEEELT annet :)

Jeg ville sagt Takamine, også får vel egentlig lommeboka finne ut av hvilke model du havner på ;)

Endret av Danny Distortion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garrison og Furch er andre merker som gir mye gitar for penga.

Åja Furch er HERLIGE gitarer!! Selv om jeg kun har spilt på den rimeligste Furch gitaren, så banker den min Takamine EG531C ned i grøfta. Litt rart i og med at de koster ca like mye. Hadde bytta uten å nøle et sekund om jeg hadde sjansen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.