Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

SHRED


CrowaX

Hva synes du om shred?  

89 stemmer

  1. 1. Hva synes du om shred??

    • Elsker shred
      28
    • Synes det er helt ok...
      30
    • Hater shred
      22
    • ingen mening...
      9


Anbefalte innlegg

Denne Gilbert fyren passer perfekt med steriotypen jeg har skapt meg av en shreder. En bleiking blottet for utstråling, rock'n'roll atitude og smak som spiller en kjedelig sang som er vanskelig å spille.

Folk får høre shred i vei, men jeg hører heller Hendrix(suger i følge mange shredere fordi han vistnok har ræva teknikk og fart), tregreps Ramones, Beherit og Pink Floyd... Disse banda gir meg den gode rett fra sjela følelsen, selv om jeg ikke nødvendigvis hører etter gitarspillet noe særlig. Bortsett fra på Hendrix kanskje...

Gilbert ein steriotyp shredder?! :blink:

Eg har Gilmour som favorittgitarist (sjølvsagt), men eg digger Paul Gilbert noko heilt enormt for det. Som sagt, heilt einig med Roar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Awxiz har tydeligvis slettet Gilbertinnlegget sitt, men å si at Gilbert er blottet for utstråling, og bare ronker skala må være noe av det dummeste jeg har hørt. Han har bedre scenetilværelse enn de fleste, og spiller bedre live enn absolutt hver eneste gitarist på jorda. Har du noensinne hørt ham spille dårlig/feil? Nei, nettopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Awxiz har tydeligvis slettet Gilbertinnlegget sitt, men å si at Gilbert er blottet for utstråling, og bare ronker skala må være noe av det dummeste jeg har hørt. Han har bedre scenetilværelse enn de fleste, og spiller bedre live enn absolutt hver eneste gitarist på jorda. Har du noensinne hørt ham spille dårlig/feil? Nei, nettopp.

Sletta det egentlig ja... Fordi å sitte å suttre egentlig kanskje ikke hadde så stor relevans...

3 stykker i romdrakter... jeg synes det ikke var så veldig rock'n'roll nei... Heller dårlig flinkis-humor. Men det er fult mulig at dette ikke er den vanlige Gilbert. Hadde ikke hørt om ham før jeg så videoen. Spillinga til fyren var sykt bra den, men jeg fikk ikke noe ut av det.

Klart det, gutten er for feig til å i det hele tatt diskutere noe etter å ha slengt inn brannfakkelen. Eller kanskje han innså at han tok feil, og tok til fornuft? :)

Ok, da slenger jeg inn en ny en: Shredere er nørds som sitter aleine på kammerset med en rosa Jackson og freser rundt i en fancy skala til et eller annet cheezy backingtrack og beundrer gitarister for ting som alternatpicking(slå på strengen både opp og nedenifra) :rolleyes:

Endret av awxiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da slenger jeg inn en ny en: Shredere er nørds som sitter aleine på kammerset med en rosa Jackson og freser rundt i en fancy skala til et eller annet cheezy backingtrack og beundrer gitarister for ting som alternatpicking(slå på strengen både opp og nedenifra) :rolleyes:

...i motsetning til ekte råkkere, som gjerne spiller på sin Gibson eller Fender, og freser rundt de 5 eneste akkordene de kan?

aiiiiight.

hvor gammel er du egentlig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timmons og Sfogli syns jeg bruker "shred'n" riktig! For det er ikke det de baserer soloene sine på. De bruker det som en effekt. Det er hakket fetere en å kjøre fire skalaer på under 3 sekunder. syns jeg! det er da mitt synspunkt! Vær uenige hvis dere vil.

Men alt i alt så er Shredding et litt negativt ladet ord.. (da mener jeg ikke at folk som blir kalt shreddere er dårlige.. men at hvis han blir kalt shredder så kan han lett dømmes før man har hørt pesonen spelle..)

er noen hvertfall enige der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alt i alt så er Shredding et litt negativt ladet ord.. (da mener jeg ikke at folk som blir kalt shreddere er dårlige.. men at hvis han blir kalt shredder så kan han lett dømmes før man har hørt pesonen spelle..)

er noen hvertfall enige der?

Det er helt klart et negativt ladet ord, men det vil bare si at folk har forskjellige oppfatninger om hvordan man definerer 'shred'. Noen mener at Malmsteen er for musikalsk til å være en shredder, andre mener at Holdsworth er umusikalsk nok til å klassifiseres som det.

Jeg sier bare 'flink gitarist', hvis gitaristen er flink. Enkelt og greit. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alt i alt så er Shredding et litt negativt ladet ord.. (da mener jeg ikke at folk som blir kalt shreddere er dårlige.. men at hvis han blir kalt shredder så kan han lett dømmes før man har hørt pesonen spelle..)

er noen hvertfall enige der?

Det er helt klart et negativt ladet ord, men det vil bare si at folk har forskjellige oppfatninger om hvordan man definerer 'shred'. Noen mener at Malmsteen er for musikalsk til å være en shredder, andre mener at Holdsworth er umusikalsk nok til å klassifiseres som det.

Jeg sier bare 'flink gitarist', hvis gitaristen er flink. Enkelt og greit. ;)

Meeeget ålreit å si 'Flink Gitarist'! Nesten genialt ;)

Jeg er enig der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da slenger jeg inn en ny en: Shredere er nørds som sitter aleine på kammerset med en rosa Jackson og freser rundt i en fancy skala til et eller annet cheezy backingtrack og beundrer gitarister for ting som alternatpicking(slå på strengen både opp og nedenifra) :rolleyes:

...i motsetning til ekte råkkere, som gjerne spiller på sin Gibson eller Fender, og freser rundt de 5 eneste akkordene de kan?

aiiiiight.

hvor gammel er du egentlig? :)

HAHAHA! Spikeren på hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da slenger jeg inn en ny en: Shredere er nørds som sitter aleine på kammerset med en rosa Jackson og freser rundt i en fancy skala til et eller annet cheezy backingtrack og beundrer gitarister for ting som alternatpicking(slå på strengen både opp og nedenifra) :rolleyes:

Så er man interessert i teori og teknikk istedenfor å spille AC/DC-covere resten av livet er man en nørd? Jeg begynner å lure på om du bare sitter hjemme foran PCen å venter på å fyre opp under en diskusjon. Velvel, fortsett gjerne, elsker når diskusjoner sklir ut;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.