Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

SHRED


CrowaX

Hva synes du om shred?  

89 stemmer

  1. 1. Hva synes du om shred??

    • Elsker shred
      28
    • Synes det er helt ok...
      30
    • Hater shred
      22
    • ingen mening...
      9


Anbefalte innlegg

Jeg liker mye bedre stilen til David Gilmour...han trenger ikke å spille sinnsykt fort for å få det til å høre bra ut.

han eier alle shreddere :P

Og alle shreddere eier Gilmour. Kommer alt an på situasjonen. Malmsteen hadde ikke hørtes bra ut hvis han hadde spilt "Time", og Gilmour hadde ikke klart å spille "Far Beyond The Sun". Samme med Gilmour vs. Paco De Lucia, eller Gilmour vs. Wes Montgomery.

Greit nok, men mange av shredderne tyr til det for å få soloen til og høre kul ut, mens Gilmour spiller enkle og forholdsvis lett soloer men allikavel på lik linje med en solo som går 5 ganger så fort...Min mening er at de som ikke driver å spiller drit fort spiller mere gjennomtenkte toner hvis du skjønner hva jeg mener.

Endret av pondus92strat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg liker mye bedre stilen til David Gilmour...han trenger ikke å spille sinnsykt fort for å få det til å høre bra ut.

han eier alle shreddere :P

Og alle shreddere eier Gilmour. Kommer alt an på situasjonen. Malmsteen hadde ikke hørtes bra ut hvis han hadde spilt "Time", og Gilmour hadde ikke klart å spille "Far Beyond The Sun". Samme med Gilmour vs. Paco De Lucia, eller Gilmour vs. Wes Montgomery.

Greit nok, men mange av shredderne tyr til det for å få soloen til og høre kul ut, mens Gilmour spiller enkle og forholdsvis lett soloer men allikavel på lik linje med en solo som går 5 ganger så fort...Min mening er at de som ikke driver å spiller drit fort spiller mere gjennomtenkte toner hvis du skjønner hva jeg mener.

kan ikke generalisere på den måten. en god gitarist er den som spiller det låta trenger, enten det er sakte eller fort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mange andre har sagt; er sjelden jeg liker "se så fort jeg spiller, jeg må gå på piller, enogtoogtreogenogtoogtre"-shredding (synges med melodien til sangen til Kamomilla (?) fra Kardemomme by) (les: Batio, Malmsteen osv (selv om det også er klasseforskjell på de to imo)), men de som shredder litt inni annet melodiøst kan fort funke fett for min del (les: petrucci, satriani, vai osv.).

om jeg klarte å få frem mitt poeng ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mange andre har sagt; er sjelden jeg liker "se så fort jeg spiller, jeg må gå på piller, enogtoogtreogenogtoogtre"-shredding (synges med melodien til sangen til Kamomilla (?) fra Kardemomme by) (les: Batio, Malmsteen osv (selv om det også er klasseforskjell på de to imo)), men de som shredder litt inni annet melodiøst kan fort funke fett for min del (les: petrucci, satriani, vai osv.).

om jeg klarte å få frem mitt poeng ^^

jeg elsker når folk sier "Malmsteen, Michael Angelo, Rusty Cooley, Shawn Lane" osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne Gilbert fyren passer perfekt med steriotypen jeg har skapt meg av en shreder. En bleiking blottet for utstråling, rock'n'roll atitude og smak som spiller en kjedelig sang som er vanskelig å spille.
Nå er du helt på bærtur. Gilbert har tonnevis med utstråling, rock attitude og alt annet. Er det en kar som virkelig spiller med innlevelse så er det Gilbert.
Hendrix suger i følge mange shredere fordi han vistnok har ræva teknikk og fart
Han er det største idolet til Malmsteen, Satriani, Vai, Gilbert og mange andre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne Gilbert fyren passer perfekt med steriotypen jeg har skapt meg av en shreder. En bleiking blottet for utstråling, rock'n'roll atitude og smak som spiller en kjedelig sang som er vanskelig å spille.

Folk får høre shred i vei, men jeg hører heller Hendrix(suger i følge mange shredere fordi han vistnok har ræva teknikk og fart), tregreps Ramones, Beherit og Pink Floyd... Disse banda gir meg den gode rett fra sjela følelsen, selv om jeg ikke nødvendigvis hører etter gitarspillet noe særlig. Bortsett fra på Hendrix kanskje...

dude, wtf?

paul gilbert & bra gitarspill > rock'n'roll attitude.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.