Web Analytics
Jump to content

yamaha oppgradering

jau

Recommended Posts

Hei, jeg føler jeg har et behov for en ny gitar nå. Noe pga at den eneste "brukbare" gitaren jeg har har EMGs i seg, som er godt for sitt bruk, men jeg føler ikke det passer for all musikken jeg spiller.

Så jeg tenkte at siden jeg har litt pengemangel for øyeblikket skulle jeg gå for en litt billigere løsning enn en helt ny gitar. Så jeg har en gammel Yamaha pacifica 012 som ikke blir brukt for øyeblikket, og planen var å bestille ny hals, plekterbrett og elektronikk til den. Hals, plekterbrett, ledninger, pots fra warmoth og så sette inn Tone Zone og Paf Pro i den.

Men så var jeg litt usikker på om det var verdt og bruke alt dette på yamaha kroppen .Da den er lagd av Agathis, som jeg aldri har hørt om (antar det er et relativt billig treverk) samt vet ikke om den tremoloen som er på skal ha noe å si.

Noen som har noen meninger på dette lille "prosjektet"?

Den neste gitaren jeg skal kjøpe blir en carvin dc 127 eller ultra v uansett. Så det blir litt billigere enn det, og uansett ville jeg tro at det jeg får ut av dette er av endel bedre kvalitet enn noe epiphone og til og med en strat i allfall for min musikkstil (iallfall med brukbart treverk i kroppen, noe som det virker som agathis ikke er :P).

Men hvis agathis er skikkelig crap og blir å trekke mye ned driter jeg bare i det og venter heller på at penga kommer :P