Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Passende forsterker til strat?


Bea

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg Fender Strat mex. til jul, og nå når jeg får lønning skal jeg altså kjøpe meg forsterker. Har blitt anbefalt Roland Cube 30 av en kompis, men tenkte å høre litt rundt før jeg bestemmer meg. Er det et passende valg for hjemmebruk?

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hvorfor kan ikke en Cube30 brukes på scene? Forsterkere blir stort sett mic'a opp på en scene uansett...

dessuten har vel Cube-forsterkerne DI-utgang óg, har de ikke? Vet hvertfall at Cube100B'n min har det..

Ellers har jeg ikke så mye å si igrunn, da jeg foretrekker forsterkere uten effekter, og heller har de i en boks på gulvet foran meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg Fender Strat mex. til jul, og nå når jeg får lønning skal jeg altså kjøpe meg forsterker. Har blitt anbefalt Roland Cube 30 av en kompis, men tenkte å høre litt rundt før jeg bestemmer meg. Er det et passende valg for hjemmebruk?

Takker for svar. :)

Dette kommer ann på en del ting:

For det første hvor mye penger du har tenkt å bruke, har du satt en øvre grense for hvor mye du vil bruke?

Vil du helst ha rør-forsterker, eller "solid state"(transistor) forsterker?

Hvilke type musikk spiller du hovedsaklig?

Men viss du er relativt uerfaren og bare vil ha en grei, relativt billig forsterker til hjemmebruk som kan brukes til det meste så er Roland Cube 30 et godt valg det, den er rimelig, og låter relativt bra prisen tatt i betraktning ;)

Ta for sikkerhets skyld også en titt på Crate VTX30B, Hughes & Kettner edition blue 30, VOX ad30vt og Vox VR30R så har du noe å sammenligne med :)

Hadde jeg vært deg ville jeg styrt unna Marshall MG serien og Behringer amper, de låter ikke noe serlig :(

Men du gjør nok uansett lurt i å ta deg en tur til en forhandler og prøvespille, eventulet få demonstrert en del forsterkere. Det viktigste er hva DU liker best :)

(30 watt holder i bøtter og spann til hjemmbruk, og viss du har planer om å gigge kan du (som Duckling har nevnt) i allefall med Roland Cube 30 kjøre lyden fra den ut på et PA anlegg :) )

Endret av Danny Distortion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VOX AD30VT er et godt alternativ, synes jeg.

Men har en Micro Cube sjøl, og den har fungert strålende til hjemmebruk for meg i godt over et halvt år nå (til jeg fikk ny amp). Aner ikke hvordan forskjellen er fra Micro Cube til vanlig Cube, men er det sånn ca. det samme, er nok Cuben også god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.