Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noter


Eivind August

Anbefalte innlegg

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei.

Noen grunn til å ikke kunne det?

Blir man en bedre musiker av og kunne noter?

Ja.

Ikke dermed sagt at en som kan noter automatisk er en bedre musiker enn en som ikke kan det.

Men dersom en som ikke kan noter lærer seg noter, så blir han per definisjon en bedre musiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du blir nok en bedre musiker av å kunne noter, men du kan virkelig bli god uten å kunne det også. Personlig tror jeg at det ikke er smart å lese så mye teori og noter tidlig når du begynner å spille, siden det fort kan gjøre at du låser deg fast i en veldig teoretisk tankegang, men det er vel forskjellig fra person til person.

Selv kan jeg ikke akkurat mye teori, men jeg har lyst til å lære masse om det. Jeg er ikke IMOT det, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man trenger å lære noter eller ikke, kommer vel strengt tatt an på hvilke ambisjoner du har som gitarist og musiker. Hvis du f.eks ønsker å studere musikk ved høyskole eller universitet er du nødt til å lære det for i det hele tatt å komme inn. Kunne du tenke deg å arrangere musikk for f.eks blås og stryk, lære deg å spille klassisk gitar, eller jobbe freelance i studioer, teatre o.l, er det jo helt klart en kjempefordel å kunne lese og skrive noter.

Hvis du er inne i en periode nå hvor du faktisk har lyst til å lære det, er det jo bare å sette i gang. Tror ikke du tar skade av det, eller får varige men av noe slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kunne det hvis du vil bli noe mer enn en soverommsgitarist.

Marty Friedman er jo en soverommsgitarist?

Do as you please man. Noter har ihvertfall hjulpet meg og mange andre jeg kjenner til å bli bedre. Ikke bare på gitar, men i musikk generelt.

Men lei av denne tråden nå. Moral: Lær deg noter hvis du vil, det hjelper deg garantert, men du MÅ ikke kunne noter for å bli rockestjerne. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marty Friedman er jo en soverommsgitarist?

Nå må dere for faen slutte å ramse opp gitarister som om dere har et poeng. Du er ikke Marty Friedman. Ingen av dere er Marty Friedman. Hvis Marty Friedman gjør noe, gjør du det samme? Slutt med idiotiske bortforklaringer og bare innrøm at du ikke gidder å lære deg noter. Ikke fordi du har en eller annen logisk forklaring, men fordi du rett og slett ikke gidder.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen planer om og studere musikk. Jeg har ingen planer om og spille på teater.

Og det at man må kunne noter for og spille klassisk gitar? Lol? Jeg kan spille noen klassiske sanger på elgitar, og nylon for den slags skyld, og jeg kan ikke noter. Jeg gjør musikken til det jeg gjør det til, min måte og gjøre det på passer utmerket for meg, og jeg mener det er feil og gjøre som en bok sier.

Jeg er sikker på at noter er fint for dere som interesserer dere for det, og jeg skal ikke stoppe dere. Men nå er det slik at min måte og gjøre ting på er det jeg gjør det til.

EDIT:

Se de første minuttene der. Tror du de tenkte på noter mens de spilte dette?

Endret av Mr.Mag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.