Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til sanger som utvikler deg som gitarist


Anbefalte innlegg

Trenger en del sanger som kan utvikle mine ferdigheter, har dere noen tips? Er lei av å spillte på sanger som jeg liker med de er for vanskelige etc. Sangene jeg kan er; Nothing else matters(pluss solo), Johnny B. Good, Layla, Layla Unplugged(begynnelsen)+++ masse sanger som ikke er verdt å nevne(ergo, for lette) Sangene jeg holder på med; Classical gas(Eric clapton versjon) og prøver jeg meg på All along the watchtower og Purple Haze. Nyttige skalaer og teknikker hadde også vært supert...

Takker for svar, kom gjerne med hva slags måter dere trente dere fram til å bli gode gitarister også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

cleant faktisk. det har vært noen bra guider i guitar world, som f. eks zakk wylde - guitar boot camp, noen teknikk-tips fra randy rhoads og en guide fra steve vai som jeg ikke husker hva heter. den er nokså populær tror jeg. kommer garantert flere bra guider i framtida.

edit: jeg overså at du søkte _sanger_, sorry. hvis du er into litt mer heavy musikk kan du prøve deg på sanger av death. (gruppa death)

Endret av ante
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 4 weeks later...
Mike Stern - Chromazone

Den er kjempe bra! spilte den på opptaksprøva til Musikk linja og lærerne var tydligvis imponert.

En sang som kanskje er litt lettere er Joe Pass sin Joeys blues. Litt krunglete fingersetting og den er artig å spille + at den blir bare tøffere hvis du spiller den fort. Jazz "shredding" slik som Chromazone!

En øvelse som er ekkel i starten er den her:

e -1-2----3-|-------4---|------------|--------------|-----------|-------------|------------|------------|----------4-|

h ------1----|-2-------3-|-------4---|--------------|-----------|-------------|------------|---------4--|-------3----|

g -----------|---1--------|-2-------3-|-------4-----|-----------|-------------|--------4--|-------3-----|----2-------|

d -----------|------------|---1--------|-2--------3-|------------|----------4-|------3----|-----2-------|--1---------|

a -----------|------------|------------|----1--------|-2---------|--4----3----|---2-------|--1----------|------------|

e -----------|------------|------------|-------------|-----1-4-3-|----2-------|-1---------|--------------|------------|

Ikke no sang, men en øvelse der du spiller annen hver opp slag medplektreret og ned slag. Du får bedre kontroll over fingra og gitaren.

finger settinga er viktig: 1= pekefinger, 2=langefinger, 3=ringe finger og 4=lillefinger.

CliffsOf Dovevr er heller ingen dårlig sang å spille.

Endret av Sonbry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.