Web Analytics
Jump to content

Nå er jeg lei av å ikke klare å lære meg en hel sang.

Recommended Posts

Jeg har ikke spilt gitar så lenge. Har hatt gitar i 2 år men spilt veldig lite før nå i det siste. Jeg prøver å utvlikle teknikken min og har lyst på en sang som ikke er for enkel, og som ikke er for vanskelig. Gjerne en sang der jeg får trent rytme. Tenkte en sang der jeg kan klare å lære meg hele sangen (gjerne minus en eventuell solo). Vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne. Er det og noen teknikker jeg kan bruke til å trene opp teknikk.

• Replies 30
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg tenker "Den elektriske gitarboka" av Sølvin Refvik ville vært midt i blinken for deg. 3 forskjellige bøker som tar for seg det meste en gitarist bør vite.

Skal ha den i bakhodet. Men akkurat nå har jeg ikke råd, så jeg tenkte i førsteomgang noen sanger der det finnes tabs på nett.

Forresten hvor mye koster den boken og hvor får man kjøpt den?

greit å si omtrent hvilket nivå du ligger på, hva du kan spille, og eksempler på låter eller band du kunne tenkt deg å spille kanskje

Nivå er lavt lavt. Jeg kan ikke spille soloer. Kan spille en del powerchord og vanlie akorder. Låter jeg vil spille vet jeg ikke, for da hadde jeg ikke spurt om dere kunne anbefalt meg noen. Liker best musikk av Iron Maiden og Helloween. Maiden har jeg prøvd meg på mye av og kan en del halve sanger. Men vil nå lære meg en hel sang. Liker det meste av heavy metall så derfor tenkte jeg å prøve meg på en sang med mye powerchords.

Hva med for whom the bell tools av metallica. Grei måte å lære seg powerchords på, lite solo. Den soloen som er der er grei og lære seg. + at de fleste metallica låter er lett tilgjengelig på tabs ute på nett.

Ellers kan jeg nevne ugly as you med ugly kid joe. Det er en grei låt og lære seg og.