Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger en billig nylon strenger


Erling

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå fått tilbud av en klassisk gitar lærer om jeg vil ha han som lærer, og det har jeg tenkt og takke ja til. Men da trenger jeg en gitar, næremere bestemt en nylongitar. Jeg har ikke tenkt til å slutte å spille el-gitar. Dette er bare en midlirtidig løsning. Derfor vil jeg ikke bruke mye penger. HAr noen, noen forslag?

MAX PRIS: 1500,-....Men helst under 1000.

Endret av pondus92strat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to nylonstrengsgitarene jeg har best erfaring med er Morgan CG10 som koster rundt 1000-lappen og en stagg-gitar jeg ikke husker nummeret på. Allikevel vil jeg anbefale deg stagg sin nylonstrenger. De har jevnt over bedre gitarer enn Morgan i billig-klassen. Det er få som selger disse i norge, men jeg kjøpte meg to stykker i danmark som virkelig er knall. Kosta meg 600 kr stykket. De er verdt ca 1500 dersom man sammenligner med f.eks morgan sine gitarer. Dersom du vil ha litt orntlig kvalitet vil jeg anbefale deg en Morgan Maria. Det er den eneste nylonstrengsgitaren fra morgan som holder høy standard i forhold til pris imho. (men den koster ca 2000) Skikkelig knall. Eier en slik selv i tillegg til to stagg-gitarer som sagt. Jobber som gitarlærer og pleier å anbefaler morgan maria til mine elever. Den billigste gitaren til alhambra (1c?) er også noe å se på. Varierende kvalitet på så billige gitarer, så det kan være lurt å prøve det eksemplaret du kjøper, og passe på å få med deg denne gitaren hjem. :)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange gitarelever, der ca. 60% er nybegynnere og spiller nylonstrenger. Dvs at jeg må stemme/spille på en god del nylonstrengere i løpet av en dag. De to elevene som har Cataluna har den klaaart beste gitaren. Den er lettspilt, holder stemminga bra, er ren i båndene, og låter helt greit. Skulle jeg ha hatt en nylonstrenger i 1000-kronersklassen, ville jeg ha valgt en Cataluna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange gitarelever, der ca. 60% er nybegynnere og spiller nylonstrenger. Dvs at jeg må stemme/spille på en god del nylonstrengere i løpet av en dag. De to elevene som har Cataluna har den klaaart beste gitaren. Den er lettspilt, holder stemminga bra, er ren i båndene, og låter helt greit. Skulle jeg ha hatt en nylonstrenger i 1000-kronersklassen, ville jeg ha valgt en Cataluna.

Tusen Takk. Da er vel det bestemt...til helgen kjøper jeg nok en nylon strengs gitar....Da kan modsa like godt stenge tråden.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.