Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rør


Phoncible

Anbefalte innlegg

Jah.. vel, jeg har klart å ødelegge røra i ampen min. Siden jeg er ganske blank på feltet, har jeg spurt endel rundt om hvilke rør å erstatte med, uten mye hell. Eneste svar jeg har fått er sovtec røra hos marios ( http://www.sound1.no/portal_2003_dynamic/a...Produkt_ID=1762 ). Ser greie ut de, billigere enn jeg hadde trodd og. Har tidligere kjøpt astel excalibur kabler hos marios, som har vært omtrent tilsvarende skrytt opp, uten at det var akkurat hva jeg hadde forventa (god lyd, men noe noe lange og endel støy). Vil ikke kjøpe hvis det er tilfelle med disse også, altså "billig-rør".. Så, noen som har tips om hva rør jeg bør bytte i, evt hvor jeg kan kjøpe. forsterkeren er en engl screamer 50 combo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange rør er det snakk om, kan bli dyrt vettu. Sovtek skal vistnok være dritbra, men jeg har aldri hørt dem. Til clean, liker jeg veldig godt "EI Yoguslavia" rør. Det var vakkert å høre på da jeg bytta røra i ampen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for respons. Har kikka på www.eurotubes.com som jeg hørte var et godt sted for sånt. Dette står om sovtek røra..

Sovtek 5881WXT: Let’s see, the first word that comes to mind is "cardboard". As for describing the lows, mids and highs, three words will do it, Flabby, harsh and piercing. This tube is also sold by G.T. and re-labeled GT6L6B. The 5881/6L6WGC is the same tube with a disc base.

Mens dette står om jj røra, som jeg etterhvert har hørt endel godt om:

JJ ELECTRONIC 6L6GC: This tube has the deepest, tightest low end of any 6L6 I have ever tested. The mids are full of complex harmonics. The highs are sweet and down right lush. This tube is the reason I searched out JJ Electronic when I was in Europe. I imported some of them to test before my trip and was blown away by their tone and performance. My collection of RCA, GE, Tung Sol, Philips and all the others that sit on a shelf in my tube cabinet and are now only used when other players want to A/B them to the JJ’s. When the JJ’s are biased up nice and warm they come incredibly close to that upper mid magic that my Black Plate RCA’s have but the JJ’s out do the RCA’s otherwise and especially in the low end. When over driven the JJ’s get very rich and thick. They don’t squash down and they have excellent definition and detail.

Så tenker jeg ser meg omkring etter noen jj's :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at du ikke trenger å bytte rørene i preampen, det er vel rørene i utgangstrinnet som er blåst? Dette kan det også være en grunn til, og du burde få noen til å se på det. Ellers ville jeg sjekket ut Groove Tubes, som selger matchede rør med fargekode, slik at neste gang du bytter rør, skal du ikke trenge å justere biasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.